min första bil som råkar vara en koja..

Visa upp din bil och läs om andras projekt
palman

min första bil som råkar vara en koja..

Inlägg av palman »

tjoho.. då har man köpt sin första koja nu och ska renovera den fram tills sommaren då man förhoppningsvis får korten.

kojan är en mini 1000 -73. en redig pärla. står 5500 på mätaren så det är ju inte mycke o hänga läpp för



saker som dom förra ägarna har gjort med den:



motorn

1275 uppborrad till 1298

dubbla kemkedjor

portad topp

annan kam

extracktor grenrör

dubbla su förgasare

sport avgassystem

sportluftfilter (kn-filter)



utseende

annan bakkjol

framspoiler

skrämbreddare

tonaderutor



övrigt

spax ställ bara dämpare runt om





den förra ägarens tanke med bilen va att den skulle bli en banbil. så där ligger redan en hel del pengar i motorn och i väghållningen.



så nu under dom sex kommande månaderna ska jag göra allt från att lätta svänghjulet till att kassta på 13 tummare.. jo föressten vet nån kanske hur man får på sådana. vissa säger man måste på och skära i skärm kanter och så.blää. där sitter redan spacers bak och så sitter där skärmbreddare men där ska på breddare sådana me :d

..



ajja bilder kommer inom snart[/i]
Senast redigerad av palman den 9 februari 2005 kl. 14:56, redigerad totalt 1 gånger.
turbovan

Inlägg av turbovan »

grattis, du er nok solgt nå
palman

Inlägg av palman »

är nu i stort sett klar med motorn..har inte satt på alu kpåan än bara



http://www.minisevenclub.com/interaktiv ... ?showid=29



kan inte lägga upp bilder så jag satte en web sida där den finns i stället
1000mk3

Inlägg av 1000mk3 »

så jo strøkent ut det!!

jeg ville ikke gjort meg no bry med å skjære for å sette på 13" masse tøft av 10" å få tak i. får vel faktisk så brede som 8" (dyre dekk?)

åssen bremser er det? de er jo vel så viktig som motor for å presse lave rundetider...

ellers så må jeg jo gratulere deg også. er ikke mer enn ca. en måned siden jeg kjøpte min første hundkoja og har nettopp kjøpt en til...

jeg må si de er utrolig roliga å kjøre :D
palman

Inlägg av palman »

hehe jo det kan man lungt säga att det är..dom ligger som ett strykjärn på väggen hehe..speciellt med spax dämparna runt om :D:D
palman

Inlägg av palman »

en liten fråga..klara kojjorna av en 130hks motor..har fått tag på en som jagkan köpa i så fall medracing diff och racing låda
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

palman skrev:en liten fråga..klara kojjorna av en 130hks motor..har fått tag på en som jagkan köpa i så fall medracing diff och racing låda


Klart dem gör!!!

Det finns ännu ingen motor med för hög effekt som passar i en koja :wink:
Går det så går det!!
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

Magnusson skrev:
palman skrev:en liten fråga..klara kojjorna av en 130hks motor..har fått tag på en som jagkan köpa i så fall medracing diff och racing låda


Klart dem gör!!!

Det finns ännu ingen motor med för hög effekt som passar i en koja :wink:


:roll: va?
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

vadå va?????? det dom menar är att ju fler hk du har i en kojja ju roligare blir det :)





http://www.miniv8.com
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

pickupkalle skrev:vadå va?????? det dom menar är att ju fler hk du har i en kojja ju roligare blir det :)





http://www.miniv8.com


Aaaah... *förstår*



8) :idea:
palman

Inlägg av palman »

här e motorn



Bild
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

najs.....





Går den lika bra som den ser ut att göra?? :D :D
palman

Inlägg av palman »

jo när jag väl fått igång den så hehe:D:D
palman

Inlägg av palman »

galleriet är uppdaterad men nårra nya bilder på kojjan invändigt..håller på att slippa ner kojjan nu så snart kommer där en ny lack med:)..men vet inte riktigt vilken färg jag ska..vill ha den svart och vit men någon som vet nåt annat snyggt kanske.?
palman

Inlägg av palman »

lite nya bilder nu då innan den ska iväg på lackering då. har lite till o göra innan dess o det är o fixa bromsarna och sätta ditt dörrarna igen .

bilen kommer att bli orange med vita stripes

Bild

Bild

Bild
Skriv svar