Mini 1000-75

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Mini 1000-75

Inlägg av Babas »

Bild
Bild
Bild
Bild

Min gamla tråd verka har försvunnit i med omstarten. Här ser ni lite bilder på min första runda med bilen på ett bra tag. Bilen är en Austin Mini 1000 från 75, som jag har ägt sedan maj 2004. Bilen har genom gått ett motorbyte nu under vintern till en allegro 1300 motor.
andra saker som har byts ut i min ego är frambromsarna är utbyta till cooper skivbromsar, andra backspeglar, byggt om lite i skruffen, quikeshift. satt in träratt och växelknopp.
1000mk3

Inlägg av 1000mk3 »

kjempefin!!! :D
palman

Inlägg av palman »

jätte fin bil:9 du har inte ritningar på det i skuffen+
mvh
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

tyvärr har jag inte några ritningar på skrufen. vi skar till wellpappkatonger så att det passade och sen sådagde vi ut det och så bara blev en hel del ändringar innan det passade. men om jag plocka ur det nån gång ska jag göra mallar.
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Riktigt fin!!

Coolt me takbryggan oxå! där skulle man ha en liten minimoto på till träffarna :lol:
challe

Inlägg av challe »

Kojan ser helfin ut !

Challe / :D
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

man tackar
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Hur fäste du dina speglar?

Inlägg av crippa75 »

Ser kanon ut!
Jag har också en 75:a och har köpt likadana speglar som du. Naturligtvis missade jag att beställa fitting kit… såg inte att det fanns.
Det var ju ett par fästen med, men de krävde att man skulle borra nya hål (http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35721).
Jag såg att det fanns ett annat fitting kit från 80 och framåt (http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35173 )
Hålen i mina dörrar stämmer inte alls med bitarna som var med och de ser inte ut att stämma med hållen på kittet för 80 och framåt.
Hur gjorde du? Stämde dina hål eller borrade du nya?
/Christian
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

nä hålen passade inte på min heller utan jag behöll det som´orginalspeglarna satt på. men då kunde jag inte ställa in speglarna helt som jag ville ha det för den kom för närma rutan. så jag satte högerspeglem på vänster sidan och tvärrt om. Men det blir lite annolunda men det är en smaksak.
Skriv svar