webdoktorn ubbe

Prata om vad du vill
Tobbe

webdoktorn ubbe

Inlägg av Tobbe »

Hej Ubbe

Jag har fortfarande problem med sidan. Jag vet att vi tagit detta förut men jag hittar dock inte dit.

Problemet är: Alla grejer är jättestora när jag precis öppnar sidan ,sedan blir dom små igen och ser ut som vanligt. När jag klickar mig runt i forumena så har jag en grå gardin som åker ner varje gång jag klickar.

Jag har webbläsare explorer och har alltid haft och det fungerade förut jag har dock köpt en ny dator men har samma webbläsare som förut. Sidan är dessutom väldigt trög.

hjälp mig nu snälla
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Jag hadde liknande problem med ett annat forum en gång. Då tog vi bort min användare så fick jag göra en ny sen funkade det. Tror det kallas bugg på data språk.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Tjena! Är till 99% säker på att det trots allt är någon inställning på din dator som spökar. Dels eftersom sidan ser ut och fungerar normalt på min och på de datorer jag använder för att kolla sidan. Dock kan jag inte komma på nåt specifikt som kan vara fel så här på rak arm.

Det med att bilderna först blir stora och sen små hänger troligtvis ihop med att du upplever sidan som trög. Då laddar den först in bilderna, som då är stora och sedan placerar dom på sidan i sina normala storlekar. Detta brukar i de flesta fall gå så snabbt att de stora bilderna inte hinner visas.

Men som sagt, något med din dator är troligtvis knas. Kolla cache-inställingarna, det skulle kunna förklara lite av segheten. Då måste den ladda ner allting på nytt varje gång vilket tar extra tid och kan upplevas som trögt. Om din dator/webläsare "cachar" sidan (dvs sparar ner t ex bilder, m.m. lokalt på din dator) upplevs sidan som snabbare eftersom det går bra mycket snabbare för en dator att hämta information lokalt från hårddisken än att ladda ner den på nytt hela tiden.

Hoppas det löser sig! Ska kolla/fundera på vad det kan vara!

MVH Johan "Ubba" Åberg
Konfunderad Webmaster - Hundkoja.com

EDIT. Testa att logga in på sidan från någon dator i skolan, på jobbet, hos nån polare eller nåt och se om det fungerar annorlunda då.
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Skriv svar