Fälg å skärmbreddare

Däck och fälgdiskussion
Goopher

Fälg å skärmbreddare

Inlägg av Goopher »

Tjenna.
Jag funderar på att byta ut 10 tummarna mot något lite större. Och nu har jag en liten fundering.
Har hittat ett par skärmbreddare som jag är sugen på. Wood n' Picket heter dom tror jag.
Har bara sett dom i tidningar så jag vet inte hur mycket dom breddar men gissningsvis så lägger dom ut 1½ tum ungefär och nu undrar jag hur stora sulor är möjligt att trycka dit.
Går det att klämma det ett par 13" utan att behöva kapa för mycket i plåten?
Och hur breda kan man ha.

Mvh Gustav
1000mk3

Inlägg av 1000mk3 »

samme temaet er oppe under karrosseri nå også, der er det en som har montert 13" uten å kappe i skjermene, men jeg tror du må... :D

nå skal det sies at mange mener 13" ødelegger både utseende og kjøreegenskaper... utseende er selvfølgelig smak og behag, men mange som har prøvd både 13" og 12" mener 12" er bedre...

jeg personlig mener brede 10" eller til nød brede 12" er finere enn 13"
hvor brede hjul du kan ha under w&p breddere har jeg ikke peiling på...

her ligger det en link til w&p hjemmesiden:
http://www.woodandpickett.com/
Goopher

Inlägg av Goopher »

Satt och läste i en gammal Mini magazine. Tittade lite på vad det fanns för olika fälgar. Noterade då att det stod "Body mods needed". Vad menar dom med det. Förstår att det betyder Modifiering av kaross, men hur kraftig. Måste man kapa bort plåt eller räcker det med skärmbreddare?
Tittade tex på ett par 12"are dom ena var 5" breda och de andra var 6" breda. Där behövde inte 5"arna någon "body mood" medans 6"arna behövde det.
Så då borde det väl räcka med ett par skärmbreddare eller tar dom i där fram när man svänger om man väljer 6"arna så man måste ta till kapen i alla fall.
Vill ha så stort och fett som möjligt men helst utan att behöva kapa bort något om man skulle vilja återgå till orginal. :twisted:
Skulle tex 12x6" med 165/55/R12 sulor funka under ett par W&P-breddare utan att ta till kapen?
Går den kanske till och med att plocka ner lite närmre marken utan att det tar i? :?
Skriv svar