bur!!!!

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
joakim

bur!!!!

Inlägg av joakim »

tja! är de nån som har en bur till en koja???

eller vet var man kan köpa en ny???
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Kolla med Dalhems dem vet!
Går det så går det!!
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

DET FINNS EN TILL SALU PÅ BLOCKET!!!



http://www.blocket.se/view/3817911.htm? ... c=1&city=0
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
mongoose

Inlägg av mongoose »

Rolftorps svets&smide. FIA godkända,men även "Folk-race"-burar

funkar för gatbilen som inte är tänkt att ban-rejsa med.

Guss motorsport (ligger i STHLM)......

eller tjacka Idrottsbladet Motorsport,där ovannämda mlf brukar ha annonser!

Lycka till/Mongoose
joakim

Inlägg av joakim »

mongoose skrev:Rolftorps svets&smide. FIA godkända,men även "Folk-race"-burar

funkar för gatbilen som inte är tänkt att ban-rejsa med.

Guss motorsport (ligger i STHLM)......

eller tjacka Idrottsbladet Motorsport,där ovannämda mlf brukar ha annonser!

Lycka till/Mongoose






tja!! har du nå nr till Rolftorps svets&smide



mvh joakim
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Finns det många olika burar? såg att det fanns en bur på mini-spares eller hur det nu var.. men där var det röret som går över baksätet snett.. och jag skulle vilja ha det rakt.. så man kan fästa bälten.. om man vill ha 4 eller 6 punktsbälte i bilen så fäster man ju gärna det i buren..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
joakim

Inlägg av joakim »

Adjuun skrev:Finns det många olika burar? såg att det fanns en bur på mini-spares eller hur det nu var.. men där var det röret som går över baksätet snett.. och jag skulle vilja ha det rakt.. så man kan fästa bälten.. om man vill ha 4 eller 6 punktsbälte i bilen så fäster man ju gärna det i buren..




ja men du har väll en hatthylla i din bil du kan fästa den i ju.. men du vet väll att du inte får besikta med bara 4-6 punkts bälte.
Crow

Inlägg av Crow »

joakim skrev:
Adjuun skrev:Finns det många olika burar? såg att det fanns en bur på mini-spares eller hur det nu var.. men där var det röret som går över baksätet snett.. och jag skulle vilja ha det rakt.. så man kan fästa bälten.. om man vill ha 4 eller 6 punktsbälte i bilen så fäster man ju gärna det i buren..




ja men du har väll en hatthylla i din bil du kan fästa den i ju.. men du vet väll att du inte får besikta med bara 4-6 punkts bälte.


Du får inte ens använda det daglig dax i trafiken :cry:

Det räknas som om du inte hade bälte på dig om lagens långa arm stoppar dig. :roll:
Anders86

Inlägg av Anders86 »

De e sjukt att man inte får ha 4-punkts bälte i en gatubil... Varför har man de i tävlingsbilar? trodde de va för de e säkrare... Om man har bur i bilen och krockar så slår man huvet i buren med vanligt bälte... De slipper man med 4-punkt... :?



Men man kan ju fästa 4-punktsbältena i buren, annars får man fästa dem i hatthyllan. Men då ska du ha en rejäl bricka på baksidan... Jag tycker dem "FIA" godkända brickorna är för små igentligen... (dem är ca 6*6 cm)



Man kan ju själv göra en bur... Då får man den som man vill... Jag har gjort min själv... Sen tigade jag den så slapp jag alla "loppor".



:wink:
mongoose

Inlägg av mongoose »

Hoppsan! "Rolftorps.." heter visst AB Gunnarsjö Svets o Smide numera!

tel.0320/860 55

http://www.svetsosmide.se

http://www.ib.se

"Bad mother funker"/Mongoose
joakim

Inlägg av joakim »

Anders86 skrev:De e sjukt att man inte får ha 4-punkts bälte i en gatubil... Varför har man de i tävlingsbilar? trodde de va för de e säkrare... Om man har bur i bilen och krockar så slår man huvet i buren med vanligt bälte... De slipper man med 4-punkt... :?



Men man kan ju fästa 4-punktsbältena i buren, annars får man fästa dem i hatthyllan. Men då ska du ha en rejäl bricka på baksidan... Jag tycker dem "FIA" godkända brickorna är för små igentligen... (dem är ca 6*6 cm)



Man kan ju själv göra en bur... Då får man den som man vill... Jag har gjort min själv... Sen tigade jag den så slapp jag alla "loppor".



:wink:




men en sak som en jävligt skumt är att man får ha 2 punkts bälten helt laglit. de är väll en dötsfälla om nåt.
Senast redigerad av joakim den 6 januari 2005 kl. 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jaha där ser man.. det var ju tråkigt att man måste ha tvåpunktsbälten samtidigt som man har 4 eller 6 punkts bälte.. då känns det ju knappt som nån idé att ha det..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Om man har en gammal bil innan bälteslagen är det helt okej med 4-punktsbälte! Det är helt lagligt!
Går det så går det!!
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo.. men min bil är från -71 så jag har bälten monterade från orginal.. men inte modellen med självupprullande bälte utan det är ungefär som ett snöre.. Man kan snyta det runt halsen så man slipper vara med om man skulle krocka och förstöra sin pärla :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
mongoose

Inlägg av mongoose »

Då är det väl bara att sätta i rullbälten,och bränna dina snören!

Eller som Magnusson sa,tjacka en 68:a eller äldre!

/Mongoose
Skriv svar