Söker knappen till strålkastartorkarna (1275 GT-74), har fått igång torkarna, men saknar knappen, som sitter innanför dörren.
Strålkastartorkare
Re: Strålkastartorkare
Funderar om det är någon ide att behålla strålkastartorkarna på bilen, är det ovanligt med fungerande torkare? Vilka årsmodeller hade detta?
Re: Strålkastartorkare
Jag vill säga att det är extremt ovanligt med fungerande strålkastartorkare, fungera det så skall du definit låta de sitta kvar det är kult och enbart på svensk marknad.
Lagen kom 1974 men tror att det var dispens till 1975 för jag minns inte dem på 74 års modell men kan ha fel, sen levde de kvar hela kojans liv i Sverige fram till 1979, ja lagen levde kvar tills vi gick in i EU.
//Thomas
Re: Strålkastartorkare
Tack för det, dom får absolut sitta kvar, och dom fungerar som dom ska (tror jag), stannar i alla fall i lodrätt läge.
Har lyckats laga den gamla knappen, som var trasig inuti, så nu sitter originalknappen också på plats.
Har lyckats laga den gamla knappen, som var trasig inuti, så nu sitter originalknappen också på plats.
Re: Strålkastartorkare
Hej! Kan du lägga upp en bild på hur kablaget ska kopplas in mot knappen? Jag har torkarna kvar men får inte knappen att fungera. Kanhända är den trasig men det vore en bra början att veta hur den ska anslutas.
Mvh
C
Mvh
C
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: Strålkastartorkare
Sorry, det var ett tag sedan jag var inne på sidan, tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder. Men på baksidan av min brytare finns 3 stift, på ena långsidan 2 stift över/under varandra, på andra sidan finns bara ett stift, där sitter en grön kabel som är +12V, på stiftet mitt emot (på andra långsidan) sitter 2st röd/gröna (varav en går till spolaren) på samma långsida finns en brun/grön på det andra stiftet. Har själv laborerat en hel del innan jag fick det att fungera, men så här funkar det på min bil.