Identifiera en SS

Prata om vad du vill
minimini
Inlägg: 827
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Identifiera en SS

Inlägg av minimini »

AHA det finns alltså minst en SS :D
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Identifiera en SS

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Snyggt :D
Har haft funderingar på att göra likadant på min GT, mest för att det är så snyggt och helt fel på min bil. Alltid retar det någon :D
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Identifiera en SS

Inlägg av Cooper-74 »

EXCEL,PATRIK. skrev:Snyggt :D
Har haft funderingar på att göra likadant på min GT, mest för att det är så snyggt och helt fel på min bil. Alltid retar det någon :D
Nänä!
Du skulle ha 1275GTS bak på din. det fanns åtminstone och var nog ovanligare än en S´
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Identifiera en SS

Inlägg av Hylsan »

Där sa du något intressant, vet du mer om denna GTS? även om det är lite OT :)
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Identifiera en SS

Inlägg av Crona »

Hylsan skrev:Där sa du något intressant, vet du mer om denna GTS? även om det är lite OT :)
Jag har skrivet lite om GTS kojan http://www.pudenitroz.se/blogg/?p=6610

/Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
olsson_richard
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 september 2015 kl. 18:56
Ort: Göteborg

Re: Identifiera en SS

Inlägg av olsson_richard »

Isbrytaren är ganska så återkommande på träffar att "Är det en SS?" när man ställer ut. De flesta som frågar detta har en anknytning till racing på ett eller annat vis. Tycker det är ganska roande att den benämningen lever kvar. De själva har kört men kanske inte just en Hundkoja. Det va ett bra sätt att PÅ DEN TIDEN att skilja dem åt. BMC har som nämnt innan aldrig haft benämningen SS.



 
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Identifiera en SS

Inlägg av Cooper-74 »

Tänk om man fått tio spänn varje gång man hört detta j€#*a Cooper SS av nån som känt nån vars kusin var gift med JFK som hade en brylling vars...
Ja ni fattar nog, konstigt att det aldrig kan trollas fram en av dessa magiska bilar.

Tänk som sagt om man fått tio spänn varje gång, hade haft råd anställa en hel hop folk att renovera kojor!

Lika j€#*a trött på att höra det fantastiska faktum att det var en sån bil Mister Bean körde, i alla tänkbara varianter.. suck.

Den är så liten att man kan ha den som ryggsäck, oftast uttalat av någon fet raggare i skinnväst.
Nädu ditt j€#*a fetto, du orkar knappt röra på dig med dom egna kilona, så...

Men!
En sak har det tystnat om som kojeägare fått stå ut med i många år: Lucas elsystem bla bla bla...
För har ni sett hur många bilar det står längs vägarna med ELFEL som väntar på bärgning, bilar oftast med BOSCH elsystem.
Bilar som kommer kosta ägarna en smärre förmögenhet i reparation 👍😉😜😂😂😂

Då susar man glatt förbi i sin 70-talskoja med TVÅ* säkringar, för har man en bil med korrekt gjort elsystem behövs inte fler!

*(Ja jo, det kan och oftast sitter en TREDJE säkring bakom/vid huvudcylindrarna på en Mk3 koja.. denna går bl.a. till bakljus och instrumetbelysning).
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Identifiera en SS

Inlägg av Cooper-74 »

Men jag har faktiskt en alldeles äkta SS ute i garaget!
Såld och tillverkad här i Sverige minsann!
Av MCB-bolagen. En alldeles äkta Monark 50SS*
Med motor tillverkad i Schweinfurt, vid namn Sachs..
Helt enkelt en moped från sent 60-tal.

*såldes även som Crescent och Maraton, allt beroende på den lokala cykel och mopedhandlaren.
Troligtvis inspirerat av BMC, som sålde Austin och Morris.
Beroende på lokala bilhandlaren..
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar