Så här ser motorrummet ut idag då bilen är så gott som färdig (helt färdig blir den väl aldrig..) gjorde mig ett eget expansionskärl då jag kör elektrisk vattenpump och hade lite problem med att få systemet helt avluftat. Har även flyttat ut kylaren lite genom innerskärmen så att jag fick mer plats för vattenpumpen, samt att den kunde placeras lägre. Den elektriska kylfläkten körs utav styrningen till vattenpumpen (Davies Craig).
Det är ett väldigt hopkok av delar från andra bilar, men det fungerar bra och lirar gott ihop med VEMS styrsystemet. Tex så kommer tändspolen från en Skoda Octavia, tps givaren är från en Volvo v70, triggergivaren kommer från en äldre BMW 325 mm.
För bara någon vecka sedan så fick jag bilen mappad (justerad) hos Engdahl Motorsport här i Trollhättan vilket resulterade i 130hk på hjulen vilket var mer än vad jag hade förväntat mig, jag har endast snyggat till kanalerna i toppen lite från gjutningen.
Jag är otroligt nöjd med hur bilen går och bara att allt fungerar och håller (än så länge..) är ju superkul!