Material sökes till TMT133

Klubbinformation rörande träffar, tidningen m.m.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Material sökes till TMT133

Inlägg av minitokig »

Hallå Medlemmar!

Nu är det läge att jobba ihop lite material till nästa nummer av The Mini Times, TMT133.

Har du medlem något på lager?
Du kanske har renoverat din bil och kan tipsa om delar att köpa och var?
Kanske skicka in några bilder på före, under och efter renovering?

Finns det några bilar i trakten att ta kort på och skriva några rader?

Finns det någon gammal hundkojeräv i din närhet att intervjua?

Du kanske har hitta några gamla tidningsutklipp att kopiera?

Tillsammans kan vi skapa en tidning med intressant innehåll!
Hör av er!

mvh

/Micke, ordförande och redaktionsmedlem
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av minitokig »

Bump!

Ingen som har något?
Kanske inte är några medlemmar som hänger här?
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av Sundblad »

Jag och Magnus är på gång! Skickar in den i helgen hoppas jag. Två och en halv sida!!!
BMC Mini 1000 -70
Carson
Inlägg: 54
Blev medlem: 4 januari 2016 kl. 19:02
Ort: Stockholm

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av Carson »

Maybe a bit on the the Capital Mini meeting, or about how many mini are reg in sweden and what kind, who where the dealers of mini in the early days, maybe ask the question why so many mini owners join a club and don't take it any further, by not attending events etc?

my 2 pence worth
Användarens profilbild
kojan
Inlägg: 23
Blev medlem: 10 januari 2016 kl. 22:16
Ort: Orust

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av kojan »

Well, jag är en av dom som gått med i klubben men inte levererat något ännu, jag är ganska ny på detta område då de enda minnena är familjens 65 eller 66:a estate men den gick till skroten i mitten av 70 talet när jag var 15 - 16 & inte intresserad av en gamal rosthög :-(

Nåväl, jag har i vuxen ålder närt en dröm om att åka koja igen & i höstas köpte jag ett objekt som nu bor i mitt garage, någon kvadratmeter plåt & en hög timmar med vinkelslip & svets senare ser det nu ut som om den kanske kan få stå på egna hjul i sommar, kanske rent av komma ut på en liten roadtrip. Jag har alltså inte så mycket material att komma med som kan tänkas intressera er andra men när väl bilen kommer igång så kanske det blir mer & rent av en träff eller tre.
Kojeägare i närheten vet jag inte om det finns för jag har ingen matrikel där jag kan se andra medlemmars adress men det kommer väl.................
:wink:
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av minitokig »

Carson skrev:Maybe a bit on the the Capital Mini meeting, or about how many mini are reg in sweden and what kind, who where the dealers of mini in the early days, maybe ask the question why so many mini owners join a club and don't take it any further, by not attending events etc?

my 2 pence worth
Great, thanks for ideas!
Now we only need someone to write....
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av minitokig »

kojan skrev:Well, jag är en av dom som gått med i klubben men inte levererat något ännu, jag är ganska ny på detta område då de enda minnena är familjens 65 eller 66:a estate men den gick till skroten i mitten av 70 talet när jag var 15 - 16 & inte intresserad av en gamal rosthög :-(

Nåväl, jag har i vuxen ålder närt en dröm om att åka koja igen & i höstas köpte jag ett objekt som nu bor i mitt garage, någon kvadratmeter plåt & en hög timmar med vinkelslip & svets senare ser det nu ut som om den kanske kan få stå på egna hjul i sommar, kanske rent av komma ut på en liten roadtrip. Jag har alltså inte så mycket material att komma med som kan tänkas intressera er andra men när väl bilen kommer igång så kanske det blir mer & rent av en träff eller tre.
Kojeägare i närheten vet jag inte om det finns för jag har ingen matrikel där jag kan se andra medlemmars adress men det kommer väl.................
:wink:
Kul, låter som om du har en historia klar att berätta! Typ texten ovan kompletterad med lite bilder så är det klart! Kör! Skicka in till redaktionen!

Matrikel håller på att sammanställas, medlemssekreteraren väntar bara på lite input från medlemmar om uppdateringar vad gäller namn, adress, email, bilinnehav osv. Bara par-tre stycken som hört av sig hittills...


:-)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av minitokig »

Sundblad skrev:Jag och Magnus är på gång! Skickar in den i helgen hoppas jag. Två och en halv sida!!!

Härligt Sundblad!
Det är rätta takter!
Väntar med spänning på utfallet!


:-)
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av Sundblad »

Jag jobbar på det 8) snart så...
BMC Mini 1000 -70
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Material sökes till TMT133

Inlägg av minitokig »

Är nog sugen på att skriva en artikel om Picko till klubbtidningen så hör genast av er!


Det börjar fylla upp lite i tidningen men det är en del tomt fortfarande!

.
Låst