BMC Mini 1000 -70
Re: BMC Mini 1000 -70
Prata på du
Nej koja har jag aldrig rört förut, bara skruvat moppe och pappersmaskiner. Får erkänna att pappa får nog ta emot majoriteten av korkade "tänker-inte-själv-frågor" Dock aldrig om vilket håll en skruv skruvas åt!
Nej koja har jag aldrig rört förut, bara skruvat moppe och pappersmaskiner. Får erkänna att pappa får nog ta emot majoriteten av korkade "tänker-inte-själv-frågor" Dock aldrig om vilket håll en skruv skruvas åt!
BMC Mini 1000 -70
Re: BMC Mini 1000 -70
Blev även LF's helförsäkring, 1500 mil, 3000 självrisk för 196/månad!
BMC Mini 1000 -70
Re: BMC Mini 1000 -70
Lycka till!
Re: BMC Mini 1000 -70
Precis, lycka till!
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: BMC Mini 1000 -70
Jag vill på intet sätt låta olyckskorpen kraxxa... Låt ett mantra bli, det albatrossen sa precis innan start i Bernard och Bianca;
-" Om det inte lyckas första gången, försök om och om igen...."
Lycka till
-" Om det inte lyckas första gången, försök om och om igen...."
Lycka till
- Mr Gotland
- Moderator
- Inlägg: 315
- Blev medlem: 17 augusti 2009 kl. 16:49
- Ort: Gotland
Re: BMC Mini 1000 -70
Haha vi får hoppas det blir blankt papper för korpens skullSundblad skrev:Kraxar korpen skjuter jag den.
Tack ska ni ha!
Lycka till
1 - Austin 850 Pickup -62
2 - Mini Marcos -65
3 - Morris 850 Super -61
// Emil
2 - Mini Marcos -65
3 - Morris 850 Super -61
// Emil
Re: BMC Mini 1000 -70
"Trying is the first step towards failure"dwarfie69 skrev:Jag vill på intet sätt låta olyckskorpen kraxxa... Låt ett mantra bli, det albatrossen sa precis innan start i Bernard och Bianca;
-" Om det inte lyckas första gången, försök om och om igen...."
Lycka till
Re: BMC Mini 1000 -70
Gjort sista repan i garaget nu inför morgondagens besiktning. Bytt till 76-olja, 20w50 som beordrades! Lödde om ett par kablar som blev lite risiga sist och justerade bromsarna en gång till. Sen körde jag till macken och fyllde upp reservdunken!
Och säkringen till ljuset bränns, så då undrar jag om det är pga kabelskav och kortis eller om min 10a-säkring är för klen. Generatorn låter också. Allt låter.
Jag måste säga att det är ett jävla oljud i kupén. Och bilen låter lite som en stridsvagn, så det är nog ett och annat att se över och ljudisolera. Låter som hastighetsmätarvajern lever rövare också. Om det nu finns nån, annars är det väl något annat som låter. Kan inte riktigt säga om det molande ljudet försvann då jag aldrig hörde det själv, utan det var far som påpekade det. Tycker mest att allt låter.Och säkringen till ljuset bränns, så då undrar jag om det är pga kabelskav och kortis eller om min 10a-säkring är för klen. Generatorn låter också. Allt låter.
BMC Mini 1000 -70
Re: BMC Mini 1000 -70
Ah nä..
Ska ja behöva maila bes-stationen IGEN fast denna gång för att meddela dom inte behöver beslagta fordonet pga av felaktig olja.
"Generatorn låter också. Allt låter."
Grattis!
Du kommer nu med en svagt ökande dövhet bli en del av kojavärlden!
Bilen ser kanonfin ut där i mackljuset så var nu stolt som en, tja va vet ja?!!
Ps. Den skulle se lite bättre ut med nån spacer fram
Ska ja behöva maila bes-stationen IGEN fast denna gång för att meddela dom inte behöver beslagta fordonet pga av felaktig olja.
"Generatorn låter också. Allt låter."
Grattis!
Du kommer nu med en svagt ökande dövhet bli en del av kojavärlden!
Bilen ser kanonfin ut där i mackljuset så var nu stolt som en, tja va vet ja?!!
Ps. Den skulle se lite bättre ut med nån spacer fram
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Re: BMC Mini 1000 -70
Haha de klagade inget på oljan!
Däremot hade de synpunkter på mina hjullager fram och spindellederna som var slut... Så ny minisparesbeställning på gång! Passar på att byta fläktgeneratorremmen när jag ändå är i farten.
Ang. säkringarna, om original är 35x2A och jag har 10×5A, då räknar jag snabbt ut att det är för klent och då är det inte helt orimligt att byta upp till 15 på lamporna. Tänker jag rätt?
Däremot hade de synpunkter på mina hjullager fram och spindellederna som var slut... Så ny minisparesbeställning på gång! Passar på att byta fläktgeneratorremmen när jag ändå är i farten.
Ang. säkringarna, om original är 35x2A och jag har 10×5A, då räknar jag snabbt ut att det är för klent och då är det inte helt orimligt att byta upp till 15 på lamporna. Tänker jag rätt?
BMC Mini 1000 -70
Re: BMC Mini 1000 -70
En annan inte alls kul grej som hände imorse var att när jag trött och förvirrad kom ut till bilen och skulle låsa upp så gick det inte. Bägge dörrlåsen var helt jäkla omöjliga. Och detta då på grund av täckmojarna som sitter över låset på insidan som jag tydligen dragit lite för hårt, justerade dem så det gick att låsa och låsa upp inifrån, men kollade aldrig utifrån. Det var dumt och min tumme är öm.
Så, när jag stått från 05:00 till 05:30 och pillat och svurit och när tårarna var nära gick passagerardörren upp som en dröm!
Nästa stora fråga är ju då, vilka lager ska jag ha fram? Blir det GHK1018 iom att jag har 998-skivor?
http://minispares.com/product/Classic/GHK1018.aspx
http://minispares.com/product/Classic/GHK1140MS.aspx
Och stämmer denna fläkträm:
http://minispares.com/product/Classic/GCB10838.aspx
Så, när jag stått från 05:00 till 05:30 och pillat och svurit och när tårarna var nära gick passagerardörren upp som en dröm!
Nästa stora fråga är ju då, vilka lager ska jag ha fram? Blir det GHK1018 iom att jag har 998-skivor?
http://minispares.com/product/Classic/GHK1018.aspx
http://minispares.com/product/Classic/GHK1140MS.aspx
Och stämmer denna fläkträm:
http://minispares.com/product/Classic/GCB10838.aspx
BMC Mini 1000 -70
- Hollywood Vampire
- Inlägg: 933
- Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
- Ort: Nyköping
Re: BMC Mini 1000 -70
Kul eller rulllager, spelar egentligen ingen roll vilket du väljer! av dem du listat Däremot talar rullager för längre livslängd än kulllagervilka lager ska jag ha fram?
Idag florerar Cheaper VS Genuine på både Minisport & Minispares. Så utöver de du listar upp så finns det 3:e alternativet (om vi snackar valet av rullager) http://minispares.com/product/Classic/D ... |Back%20to
Fast det är klart, jag har inte bytt hjullager sedan 2005 på en hundkoja, och då fanns inte Cheaper rullager, utan köpte utan att blinka Timken rulllager. Finns förhoppningsvis någon forum-medlem som har erfarenhet/er av Cheaper VS Genuine och som kan dela med sig detta till dig som rekommendation.
Om de utöver hjullagren anmärkte på att det glappade kan det vara idé att rekognosera dina Drive Flanges (har ingen bra översättning på dem) vilka är unika för just 7" 997/998 bromsar.. Tråkigt nog om det är en "midja" på dessa så kan det påverka glapp även om du byter hjullager. Än sorgligare är att dessa unika flanges inte finns att köpa nya längre Således därför väldigt många, inkluderat mig själv kliver upp på 7,5" bromsar istället, vilket uppbringar myriader av färdiga bolt-on kit ända ner på enskild reservdel dito.
När vi ändå lirar Doom Metal riff så kan det vara idé att se över kullederna, om de anmärkte på besiktningen att det glappade! http://minispares.com/product/Classic/S ... o%20search Dessa hamnar också på valet i Cheaper VS Genuine departementet! Hoppas någon mer här på forumet kan bekräfta sina erfarenheter av ovannämnda. Eller rätta till felaktigheter!
Detta är mina 20000 cent!