Lady cup
Re: Lady cup
Hej!
Jo, det jordar via sitt hölje.
Problemet löst. Någon, inte jag, hade satt vit kabel som jord i lamphöljet och svart som matning till blinkerslampan vänster fram.
Det läckte ut lite rök första gången jag provade att blinka vänster. Jag skiftade detta men fick det ändå inte att fungera. Det visade sig att den vita kabeln hade brunnit av inne i sitt hölje så efter lite kabeldragning fungerar nu allt.
Har kommit vidare ytterligare idag och passagerarstolen med sitt fempunktsbälte är halvvägs på plats.
Nu är det inte mycket kvar!
Med vänlig hälsning
C
Jo, det jordar via sitt hölje.
Problemet löst. Någon, inte jag, hade satt vit kabel som jord i lamphöljet och svart som matning till blinkerslampan vänster fram.
Det läckte ut lite rök första gången jag provade att blinka vänster. Jag skiftade detta men fick det ändå inte att fungera. Det visade sig att den vita kabeln hade brunnit av inne i sitt hölje så efter lite kabeldragning fungerar nu allt.
Har kommit vidare ytterligare idag och passagerarstolen med sitt fempunktsbälte är halvvägs på plats.
Nu är det inte mycket kvar!
Med vänlig hälsning
C
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: Lady cup
Mindre virrvarr, även om det kan vara svårt att tro, i kablaget och rätt färger så långt det varit möjligt.
Jag har medvetet inte lindat kablaget i kupén inför framtida felsökning...
I motorrummet går det mesta i skyddshölje av olika grovlek.
Allt nytt jag gjort är skyddat med smältlimshylsor eller krympslang. Hoppas på att allt är vattentåligt nu!
Jag har lagt till alla funktioner som krävs för SBP såsom parkeringsljus etc men jag får inte igång ljustutan. Behövs den för deras skull? Någon som vet?
Med vänlig hälsning
C
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: Lady cup
How low can you go?
Båda stolarna och bältena på plats.
I morgon ska avgaseriet dit. Snart dags för provtur.
Båda stolarna och bältena på plats.
I morgon ska avgaseriet dit. Snart dags för provtur.
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: Lady cup
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
- Hollywood Vampire
- Inlägg: 933
- Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
- Ort: Nyköping
Re: Lady cup
Fan så fränt! Trimmad 998cc från 80-talet, med en uppfräschning på 2000-talet!
Finns inga knappar här så jag skriver: G I L L A
Finns inga knappar här så jag skriver: G I L L A
Re: Lady cup
Vrooom vrooooom härligt.......sporrar en att få lite fart sitt bygge på måndag
bara ut o ............................
bara ut o ............................
Re: Lady cup
Provkört och klart.
Allt funkar, men jag tror att topplockspackningen har gått igen. Låter inte det hindra reg.besiktningen, byta packning kan jag göra i vinter.
Både jag och minste pojken var nöjda med provturen
Allt funkar, men jag tror att topplockspackningen har gått igen. Låter inte det hindra reg.besiktningen, byta packning kan jag göra i vinter.
Både jag och minste pojken var nöjda med provturen
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: Lady cup
Tid för reg.bes bokad till på onsdag kl 13.
Bur
Ändrat antal sittplatser (2 istf 4)
Förhöjd effekt (61 kW istf 44 kW)
Ändrad vikt.
Wish me luck!
Bur
Ändrat antal sittplatser (2 istf 4)
Förhöjd effekt (61 kW istf 44 kW)
Ändrad vikt.
Wish me luck!
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
- Hollywood Vampire
- Inlägg: 933
- Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
- Ort: Nyköping
Re: Lady cup
Diggar skarpt race-patinan på din bil! Lycka till med reg.besiktningen! =)
Re: Lady cup
Det gick vägen!
Jag fick lägga till extra vaddering i buren men det hade jag med mig så det var inga problem, sen fick jag snabbt tillverka en slags avbärare som skulle placeras mellan taket och översta burröret tvärs ovanför vindrutan så att huvudet inte kan slå i där om stolen skulle lossna typ. Fattade inte riktigt syftet och funktionen men min snabblösning på parkeringen med en kapad 25l bränsledunk i plast fäst med eltejp godkändes med en muntlig överenskommelse om att jag ska fixa något bättre hemma.
Bilen är nu alltså registrerad med 84 hk, bur och två sittplatser.
Vidare ordnade besiktningsingenjören fram en besiktningstid direkt efter vi var klara med reg.besiktningen och resultatet av den blev blankt papper. Bilen är så låg så den ställde sig på oljetråget/växellådshuset vid bromsrullarna och fick pallas med träbitar och annat för att kunna kontrolleras på lyften men det var inga sura miner. Bra bromsar, bra CO och inget glapp. Batteriet och dess fastsättning glömdes bort liksom skyltbelysning, glapp i svingarmarna, varningstriangel och säkert en del annat men så är det väl när man kommer in med en udda bil.
Riktigt nöjd med SBP i Södertälje (Stn: Moraberg)
Jag fick lägga till extra vaddering i buren men det hade jag med mig så det var inga problem, sen fick jag snabbt tillverka en slags avbärare som skulle placeras mellan taket och översta burröret tvärs ovanför vindrutan så att huvudet inte kan slå i där om stolen skulle lossna typ. Fattade inte riktigt syftet och funktionen men min snabblösning på parkeringen med en kapad 25l bränsledunk i plast fäst med eltejp godkändes med en muntlig överenskommelse om att jag ska fixa något bättre hemma.
Bilen är nu alltså registrerad med 84 hk, bur och två sittplatser.
Vidare ordnade besiktningsingenjören fram en besiktningstid direkt efter vi var klara med reg.besiktningen och resultatet av den blev blankt papper. Bilen är så låg så den ställde sig på oljetråget/växellådshuset vid bromsrullarna och fick pallas med träbitar och annat för att kunna kontrolleras på lyften men det var inga sura miner. Bra bromsar, bra CO och inget glapp. Batteriet och dess fastsättning glömdes bort liksom skyltbelysning, glapp i svingarmarna, varningstriangel och säkert en del annat men så är det väl när man kommer in med en udda bil.
Riktigt nöjd med SBP i Södertälje (Stn: Moraberg)
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
- Hollywood Vampire
- Inlägg: 933
- Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
- Ort: Nyköping
Re: Lady cup
Höjd en cm från racehöjd. Det får duga... Jag verkar klara avfasade trottoarkanter på infarter etc. bättre nu.
Jag kan inte ha den högre, det ser inte klokt ut eftersom hjulhusen är så mycket uppskurna.
Jag kan inte ha den högre, det ser inte klokt ut eftersom hjulhusen är så mycket uppskurna.
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: Lady cup
Gjorde en persedellåda också så jag slipper sitta på plånboken. Inte skönt i en skalstol!
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68