Hejsan!
Har en Metro turbo som jag bytte koppling på för att den släppte.
Nu är problemet det omvända. Det går ej att koppla ur ?
Den har en verto-koppling men med långa armen och normala slavcylindern.
(vet ej varför men det satt på)
Fungerade innan med förlängd pinne ut från slav.
Nu kopplar den aldrig ur hur än armen står??
Kan man montera ihop en vertokoppling fel??
Alla tips mottages då det är besiktning på torsdag och sen iväg till England...
HJÄLP! Bytt kopling men fungerar ej ??
Re: HJÄLP! Bytt kopling men fungerar ej ??
Lång arm = pre verto, yes?
Har hänt mig en gång att clutch plungern var för kort...fn vet varför...? Kolla/jämför den med en annan.
Har hänt mig en gång att clutch plungern var för kort...fn vet varför...? Kolla/jämför den med en annan.
Re: HJÄLP! Bytt kopling men fungerar ej ??
Jo lång arm är pre-verto.
Hmm värt att kolla. Även om det är samma som innan.
Det konstiga är att det känns bra när jag manuellt drar ut armen med ett koben.
Hmm värt att kolla. Även om det är samma som innan.
Det konstiga är att det känns bra när jag manuellt drar ut armen med ett koben.
Re: HJÄLP! Bytt kopling men fungerar ej ??
Hej.
Jag har samma problem. Bytte slutväxel på min låda och har vertro koppling med den korta armen. Den går ej att koppla ur trots att det är exakt samma som satt där innan jag bytte slutväxel. Bilen går att köra om man slänger in växlarna. Det är bra pedalrörelse och inget skrammel.
Ngt måste vara fel ?
Jag har samma problem. Bytte slutväxel på min låda och har vertro koppling med den korta armen. Den går ej att koppla ur trots att det är exakt samma som satt där innan jag bytte slutväxel. Bilen går att köra om man slänger in växlarna. Det är bra pedalrörelse och inget skrammel.
Ngt måste vara fel ?