Motor stannar vi gaspådrag

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
fredrik h
Inlägg: 42
Blev medlem: 31 juli 2008 kl. 00:32
Ort: Uppsala

Motor stannar vi gaspådrag

Inlägg av fredrik h »

Tja!
Har en 1275 motor som fungerar i övrigt bra, men ligger jag på landsväg och gasar på rätt rejält och sen saktar ner och kopplar vid t ex en korsning så stannar motorn, sen orkar inte Startmotorn gå runt, men väntar man en stund så orkar startmotorn gå, (Nytt Batteri) och det går även att putta igång den. Kan det va nått med fördelaren? har brytarlöst fördelare som jag nyligen monterat, men det krånglade innan också.

Fråga 2. Har monterat på en stående Nikki förgasare men får lite känslan att den är för stor för motorn. Har dubbla Hs2 liggandes men tycker att det kan va svårt att få dom att gå korrekt. Skulle det räcka med en enkel Hs4 för den motorn?

Jag besiktade bilen idag och den gick igenom så jag är väldigt tacksam för svar för nu vill man att den inte ska krångla.
Användarens profilbild
HerrSlentrian
Inlägg: 267
Blev medlem: 15 december 2011 kl. 10:51
Ort: Nyköping

Re: Motor stannar vi gaspådrag

Inlägg av HerrSlentrian »

Jag upplevde precis samma sak med min bil för några år sen fast med su hs2. Stod stilla i en stor korsning i stan i säkert 20 min innan jag till Slut var och pillade på oljestickan till vaccum klockan på förgasaren. När jag satte tillbaka den så klonkade till. Sen fick jag igång bilen. 5 min senare samma sak 2 korsningar senare. Tog av vaccum klockan och drog med fingret i. Då fann jag en lite grusig känsla på fingret. Torkade ur med en trasa och sen fungerade den klockrent.
Vet inte hur nikki fungerar, men skit i förgasaren ska man inte ha.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Austin Clubman MKIII (1972)
Skriv svar