Dela motor och vxl-låda

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Minimicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 augusti 2013 kl. 20:06
Ort: Kramfors

Dela motor och vxl-låda

Inlägg av Minimicke »

Nu har jag kommit en bit på att plocka isär motorn som ska renoveras men har stött på ett litet problem. Jag ska dela på blocket och växellådan, jag har plockat bort allt som ska behöva plockas bort och tagit bort skruvarna som håller ihop låda och block men jag får inte isär det hela. De har använt packning på tub lite här och där bland annat här. Det blir ju som ett gummi lim, har någon nåt bra tips vad törs kan jag göra för att inte förstöra växellådan?
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Dela motor och vxl-låda

Inlägg av Hollywood Vampire »

Har du verkligen lossat alla de små bultar som håller ihop vxl/motor? Brukar vara en bult som sitter lite skymd.. Själv har jag torskat på den flera gånger! Om allt är borta kan det vara idé att antingen lyfta upp själva motorenheten lite grand, med det du lyfte ur motorn (så att hela härligheten dinglar några cm från golvet) Eller be en polare som bommat gymet denna dag, och helt sonika lyfta, eller lätta lite på motorn från golvet. Lägg en gummimatta under vxl-lådan/motorn, sedan knacka på vxl-lådan med en gummiklubba alt. blyklubba, fördelaktigast ovanpå diffhuset och framsidan av vxl-lådan!
Skriv svar