Mini Marcos.. Äntligen!

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Redan 1988 började jag sukta efter en Mini Marcos! Lärlingslön etc gjorde det då om intet att få fatt på en.. Det var förra året som jag bokstavligen "åkte på" på en Mini Marcos nere i Skåne på vår semester. Jag såg skymten av den karaktäristiska Marcos-bakrutan i en trädgård utmed den landsväg vi åkte på.. Resten är historia! Jag höll på att gå över ån efter vatten då jag hittade en Marcos på Instagram som en engelsman lagt upp där. Vi tog kontakt med varandra, men sedan kom jag på vart det eventuellt kunde stå en, och det en r e j ä l bit närmare än Lancastershire i England! ;)
Bild

Sagt och gjort... Varje veckopeng några månader tillbaka resulterade i att jag hämtade Marcosen idag! Kändes jäkligt skönt att se den "på riktigt" när vi kånkat ut karossen på gården hos säljaren.
Bild

Kaross, identitetshandlingar (1967 1 av 50st tillverkade med homologiserings-handlingar från självaste RAC) ny vindruta, nya plexikåpor för framlysen, gjutpluggar för huv & "näbb" (framför huven) fram och bakvagn, nytt emblem + en massa detaljer för interiören ingick i köpet.
Skön jäkla känsla att titta i backspegeln på väg hem! :)
Bild

Jag ska uppriktigt erkänna att jag var lite "svettig" vid den stund när k0nk3l la upp bilder på sin superfina Marcos, och när några av er här på forumet började tjoa om att vilja få fatt på en Mini Marcos... Jag tänkte; hoppas inte säljaren backar :shock: Så det var inte utan att jag kände som när jag som barn och stod "ute" på brännbollen.. Såg bollen komma, såg min chans att ta den perfekta lyran.. Och utbrast; Jag har den jag har den jag har den!! E x a k t så kändes det idag! :D Mer bilder kommer, och någon projekttråd tillika renovering är det inte tal om närmaste åren. Jo förresten, om jag snubblar över en säck med pengar eller skrapar grand-slam på Triss! Eller... Min bror hjälpte mig att lyfta in karossen på logen ikväll. Han började såklart "klämma och känna" på karossen och så sa han; Jag skulle banne mig vilja hjälpa dig att få iordning på den här... Och det ganska snart!(?)
Användarens profilbild
Magna-Flash
Inlägg: 613
Blev medlem: 26 januari 2009 kl. 22:14
Ort: Sundsvall

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Magna-Flash »

Men va coolt! Grattis!


Sent from my iPhone using Tapatalk
/Magnus
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av silverbullet 96 »

Congratulations! Feeling a little jealous
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Cooper-74 »

Märklig slump att just idag knackade en snubbe på och ville köpa "nån koja renoveringsobjekt" och berättade lite snabbt om dom kojor han haft och då bland annat en mini marcos!
Kan väl aldrig vara så att han sålt just denna du köpt och nu snabbt ville spendera pengarna..? :lol:
Kul den hamnar hos nån som uppskattar en dylik, har sett "kvaliteten" på sån så eh.. ja att den försvann från dessa trakter ses som ett plus :wink:

(men lite nyfiken på ungefär var du hittade den kan man vara ändå!) :D
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Hollywood Vampire »

(men lite nyfiken på ungefär var du hittade den kan man vara ändå!)
Nyfiken får man vara! ;) Jag kan ju tillstå att jag endast behövde åka över länsgränsen ifrån Södermanland!
ja att den försvann från dessa trakter ses som ett plus
Låt mig bli den första för kännedom, om ni behöver "exportera" fler Mini Marcosar ifrån dina hemtrakter! :)
Användarens profilbild
Mr Gotland
Moderator
Inlägg: 315
Blev medlem: 17 augusti 2009 kl. 16:49
Ort: Gotland

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Mr Gotland »

Grattis :) :) :) :)
1 - Austin 850 Pickup -62
2 - Mini Marcos -65
3 - Morris 850 Super -61

// Emil
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Cooper-74 »

[/quote]

Nyfiken får man vara! ;) Jag kan ju tillstå att jag endast behövde åka över länsgränsen ifrån Södermanland!

[quote

Ah.. förstod det som din semester till skåne innebar att du hittat den här!
Japp, lovar tipsa om allt plastigt som finns.
Utom om det skulle dyka upp en Unipower GT! Sån kan jag tänka mig, och då lär det spenderas flera års veckopeng..
En Midas har du redan sett och en annan lär också vara till salu, men räcker veckopengen? :wink:
Vingen bakpå Marcosen du hittat är inte det rentav nåt "works" tillbehör? Såga inte bort den i onödan.. men "works" då borde den haft långa huven också?! Kanske fanns med?
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Jag som var lite otydlig angående Skåne/semester/Marcosen.. Det var där gnistan till att införskaffa en sprakade! ;) Den bilen var förmodligen lika mycket till salu som det finns fler än 5st Unipower GT i Sverige! Bilen ä r en "Works", det har jag t.o.m papper på! Långhuv, eller näbb finns!

Vingen finns där fysiskt och även bakre skärmbreddare. Men dessa är redan mentalt sett bortkapat och återställt till ursprunget!
Detta till trots det är ett väldigt snyggt jobb! Vingen är inte något works, utan en tidigare ägare tillika duktig plastares verk! :)
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Jag och min brorsa hämtade en i princip Mint Condition VW Typ 1 1950 "Split" för några år sedan, då stannande vi och tog en bild utmed den vackra Kiladalen i sydöstra Södermanland. Jag ville inte vara sämre igår utan brände av en bild på samma ställe! ;)
Bild
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Crona »

Cooper-74 skrev: Utom om det skulle dyka upp en Unipower GT! Sån kan jag tänka mig, och då lär det spenderas flera års veckopeng..
Monty & Ward Unipower GT_640.png
//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Fyller på med en sjysst BMC baserad kitcar, tillika "drömbil" bortom Unipower GT! ;) Dvs kitcar med "mittmonterad" A-motor och en uttalat snygg design; Deep Sanderson 301 Coupe
Bild
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av minitokig »

Grattis till ett spännande fynd!!

:-)
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Gerry »

GRATTIS!!!
Jag hörde i telefonen hur glad du var, men jag hade ju aldrig gissat att du hade gjort ett så gött fynd!! :D
Övertala din bror att ni kan bygga den ihop så borde det väl gå snabbare?
Kan ju bli hur ball som helst!
Nyman
Inlägg: 22
Blev medlem: 15 december 2004 kl. 23:20
Ort: Söderköping

Re: Mini Marcos.. Äntligen!

Inlägg av Nyman »

Hehe,den uppmärksamme kan nog lista ut varifrån den kommer.(Hint:vägskylt)
Skriv svar