Får ej i backväxel

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Ministern
Inlägg: 41
Blev medlem: 14 februari 2012 kl. 09:04
Ort: Göteborg

Får ej i backväxel

Inlägg av Ministern »

Hello! Nyrenoverad växellåda. Tog isär min remote, tog loss primäraxelarmen från primäraxeln så jag fick ur den ur huset så jag kunde få rent grejorna, satte ihop igen och klämde dit det under bilen. I med spaken, starta och provade växellägen, men svårt lägga i tvåan och fyran. Justerade då läget på primäraxelarmen och vips gick det lättare få i växlarna. Men backväxeln vill inte i, är som man inte når så långt till höger och ner med spaken, som att det tar emot innan man når växelläget. Kan jag ha satt primäraxelarmen snett på axeln? Måste jag nu ta ner hela huset igen under bilen så jag kan korrigera prim axelarmen? Den går att flytta fram el bak genom hålet på sidan huset där gummit sitter men utrymmet räcker inte för att få av armen från axeln. Vad mer bör jag tänka på när jag monterar tillbaka huset? Vet inte vilken växel den nyrenoverade lådan låg i när jag började montera. Help wanted, desperat här, vill ut och köra, helst imorn he he. Hoppas ni fattar vad jag menar och tips mottages tacksamt. Ha det så bra!
Ministern
Inlägg: 41
Blev medlem: 14 februari 2012 kl. 09:04
Ort: Göteborg

Re: Får ej i backväxel

Inlägg av Ministern »

Hej hopp! Jag monterade tillbaka växelspak och hus på gamla motorn/växellådan, pillade och bökade lite och jämförde med nya motorn/växellådan, pillade lite där och klämde tillbaka alltihop, samt så tog jag en kaffe mitt i alltihop också och sen var det klart. Nu går den tom bakåt utan problem bilen. :rivstart:
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Får ej i backväxel

Inlägg av Cooper-74 »

Va bra! Då slipper du vända bilen när du ska hem :D
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar