MiniKomp

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: MiniKomp

Inlägg av minijanne »

heemini skrev:Tror att tyskarna typar de med utanpåliggande dörrhandtag som Mk1 och alla andra som MK2. :roll:
Gångjärn menar du ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: MiniKomp

Inlägg av heemini »

Kan man redigera.............. :shock: :shock: :shock:
Naturligtvis ska det vara gångjärn... suck.... :lol:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
sorin
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2012 kl. 21:59
Ort: Malmö

Re: MiniKomp

Inlägg av sorin »

mojoman skrev:Du råkar inte veta vart kompressorn är köpt ?
Mojoman: jag sökte lite bland alla papper och delar jag har fått med bilen och jag tror att det är denna kit jag har

http://www.minispeed.co.uk/content/supe ... r-carb-kit
Sorin Tudor
Malmö
Användarens profilbild
sorin
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2012 kl. 21:59
Ort: Malmö

Re: MiniKomp

Inlägg av sorin »

Jag önskar att jag kunde briljera med samma flitens lampa i garaget som många andra här på hundkoja.com
Saknar inspiration och framförallt motivation och därför funderar jag på att sälja min projekt .
Bilens regnr är UFL 199 och är körd sedan 1986 i Tyskland och kom till Sverige år 2003.
Austin Mini MK ll -86 som är i super bra kondition, och då mennar jag verkligen super bra i kondition!
Det här är en karros, som du slipper lägga massa timmar på ROST jobb.
Motorhuven är ombyggd med ett scoop för att weberförgasaren skall passa in.
Skärmbreddningskit, Takspolier, Fram & Bakspolier är ifrån Zeemax.
Skärmbreddningen är orderntligt fast skruvad.
En Bur är monterad i bilen, med riktiga svetsade fästen och förstärkaplattor i hjulhusen baktill.
Väldigt lätta glasfiberdörrar sitter monterade på (Orginal dörrar medföljer också så klart)
Bagageluckan sitter det en helt ny i plåt ( medföljer även en Glasfiber bagagelucka)
Motor är endast byggd med helt ny köpta saker, inget gammalt!
A-Block 1400cc Stage 4, ARP Stud ,Topplock Grand Tourer Stage 4, ARP Stud
Kompressor Kit Eaton M45 med en speciell topplockspackning för högre kompression.
Weber 45DCOE förgasare med om byggt insugsrör för montering på kompressorn.
Roller Tip 1:7:1 Aluminium Gold ,Ultralight Flywheel 4.154kg
Clutch Competition Orange Fast Road/Rally ,Gearbox Straight Cut 4 Synchro
Finaldrive-3.9 S/Hellcall och S/C Drop Gear Set A+ 1:1 Ratio
Ny framvagn med Spax Adjustable Coil Over Shock, Ny bakvagn med Spax Adjustable Coil Over Shock
Alla länkarmar är helt nya och justerbara för att kunna ställa in exakt så som man vill ha chassit.
En helt ny Styrväxel Sportspack medföljer .
Bakvagnen har nya bussningar och är extra förstärkt med svestningar för maximal stabilitet.
Även byggd med justerbara fästen för Radius armen
Sitter helt nya bromsar fram som är 7.9" Ventilerade bromsskivor och med 4kolvs bromsok i guld eloxerad färg. Nya bromsar bak . Maximal bromseffekt!
Ett kit med plexiglas rutor till bilen för maximal race upplevelse där man kan dra en lucka i framrutorna bakåt för att öppna och sträcka in eller ut handen. Transparanta i färgen.
Sidorutorna och Bakrutan går i en röktonad färg
Hjulen är Superlight 7x13 med Yokohama A539 däck

Nya delar:
Motorn är byggd på endast nya delar
Helt ny kompressor kit Eaton M45
Nästan alla delar i fram och bakvagn är byggd med helt nya delar.
Förutom Radius armar fram och bak ( nya lager i dem) och Hjulnaven (nya lager i dem)
Ny styrväxel Sportspack,Nya bromsar fram och bak ,Nytt skärmkitt,Ny bur,Nya fälgar och däck,Nya glasfiberdörrar,Ny Bagagelucka i plåt,Ny Bagagelucka i glasfiber,Nya rutor till bilen runtom i plexiglas för maximal race upplevelse. Massor av andra nya delar. En pall med begagnade delar .
Hjul med plåtfälg och däck . Två extra motorer en med trimkam.
Säljer inga saker löst! Seriös köpare på bil och tillbehör.Mer bilder och kontakt via mailen eller PM tack
Sorin Tudor
Malmö
Skriv svar