huvud broms cylinder

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
flodin
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 juli 2013 kl. 10:24
Ort: Hallstahammar

huvud broms cylinder

Inlägg av flodin »

Har bara bromsarna att se över innan bes. Dock så tror jag att min huvud cylinder är slut. Får inte nå vidare tryck från den. Min fundering är hur ni tycker att man ska göra? Ska man köpa rep kit eller leta upp en annan. Köpa ny eller rent av byta mot en från en annan bil? Tacksam för alla råd..
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av Hollywood Vampire »

1 krets eller 2 krets? Om du har 1 krets/h.cyl funkar det att renovera upp den gamla. Har du 2 krets så är det lite besvärligare att renovera (upplevde jag). Har du renoverat övriga bromssystemet (hjul.cyl, och/eller ok)?
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av RAINIER »

Man kan renovera, men att fixat det bra på en gång för många år framöver, skulle jag montera en ny.
Renovera gör jag egentligen bara med väldigt tidigare cylindrar som inte finns att köpa och när orginaliteten är viktig.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
flodin
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 juli 2013 kl. 10:24
Ort: Hallstahammar

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av flodin »

Tack!
Hollywood> har 2 krets. Vad var besvärligt? Hur håller det? Har inte kollat över/renoverat resten än.

Rainier> jo jag hade tanken att det nog är bäst att sätta dit en ny direkt, eventuellt byta till en från en annan bil. Här har originalitet ingen betydelse då inte mycket under huven förblir original. Har du tips på vad och vart man ska köpa?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av RAINIER »

Jag köper helst från Somerford, de har så mycket och deras katalog är helt fantastisk! Supertrevliga är de också :)

https://www.somerfordmini.co.uk/eshop/i ... eyword=gmc
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
flodin
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 juli 2013 kl. 10:24
Ort: Hallstahammar

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av flodin »

Tack! Ska kika på det.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av Hollywood Vampire »

Hollywood> har 2 krets. Vad var besvärligt? Hur håller det?
Jag påbörjade en renovering av en 2-krets (yellowtag) men gav upp.. Ringde JANA däremellan och bad om tips, råd & rön!

Skulle tydligen borra och gänga för att således dra ur själva kolven(?) Jag kom inte längre än så, förmodligen är jag bekväm, eller att jag haft vanan att renovera 1-krets cyllar igenom åren! ;)

Slutade med att jag bytte min "gamla" emot en nyrenoverad "yellowtag" då han jag bytte med ville ha en original!

Kolla utöver Somerford, Minispares etc även H.broms-cyllar på ebay.co.uk buy it now! :)
Användarens profilbild
flodin
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 juli 2013 kl. 10:24
Ort: Hallstahammar

Re: huvud broms cylinder

Inlägg av flodin »

Ok!
Jo jag ska kika runt och fundera lite hur jag ska göra tack för tipsen.
Skriv svar