Återkallande pga huvudcylindern
Återkallande pga huvudcylindern
Tänkte påminna om det här. Som jag kommer ihåg det så var det något som brast inne i cylindern
och systemet behöll trycket.. Lite bagatelliserat här tycker jag för bromsarna blev överhettade.
Ser ju att den här typen av cylindrar dyker upp. Även nya i kartong såg jag på ett Engelskt forum nyligen.
.
Re: Återkallande pga huvudcylindern
Det har jag för länge sen. Först fanns det enkelkretssystem som funkade utmärkt. Men farligt ifall nåt börjar läcka. Sen kom dubbelkrets, och istället för att dela fram och bak (som kom senare) hade några berusade ingenjörer designade ett dubbelt system, där man delar upp i vänsterfram/högerbak och högerfram/vänsterbak. Och dessutom utan reduceringsventil. Inte konstigt att det drar snett!Orsaken till varför bromasarna drar snett har Leylands ingenjörer ännu inte upoptäckt.
Hur många ggr. jag har byggt om det där systemet.....
Modern cars are nothing but visual pollution !