Återkallande pga huvudcylindern

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Tulka
Inlägg: 513
Blev medlem: 4 maj 2008 kl. 20:42
Ort: I Roslagen

Återkallande pga huvudcylindern

Inlägg av Tulka »

Bild

Tänkte påminna om det här. Som jag kommer ihåg det så var det något som brast inne i cylindern
och systemet behöll trycket.. Lite bagatelliserat här tycker jag för bromsarna blev överhettade.
Ser ju att den här typen av cylindrar dyker upp. Även nya i kartong såg jag på ett Engelskt forum nyligen.


.
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Återkallande pga huvudcylindern

Inlägg av RAINIER »

Orsaken till varför bromasarna drar snett har Leylands ingenjörer ännu inte upoptäckt.
Det har jag för länge sen. Först fanns det enkelkretssystem som funkade utmärkt. Men farligt ifall nåt börjar läcka. Sen kom dubbelkrets, och istället för att dela fram och bak (som kom senare) hade några berusade ingenjörer designade ett dubbelt system, där man delar upp i vänsterfram/högerbak och högerfram/vänsterbak. Och dessutom utan reduceringsventil. Inte konstigt att det drar snett!
Hur många ggr. jag har byggt om det där systemet.....
Modern cars are nothing but visual pollution !
Skriv svar