Håller på att svetsa fast den yttre plåten nu, men visst måste man inte helsvetsa den i i golvet?
Om man slänger på lite karosseri-kit så borde det vara lugnt eller?
Kommer köra hålrumsvätska etc också så det blir gojsigt och fint där inne
/Tomas
yttre tröskelplåt
yttre tröskelplåt
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: yttre tröskelplåt
ingen som har något expertutlåtande?
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: yttre tröskelplåt
Orginal är tröskeln punktsvetsad på båda sidor. Om man inte har tillgång till en punktsvetsmaskin, då kan du borra 5-6mm hål varje 2-3cm och svetsa tröskeln på övertröskeln på det där viset. Vid bottenplattan kan du göra samma sak, eller lägga 2cm långa svetsar med 2cm mellanrum, mellan dräneringshålen.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Re: yttre tröskelplåt
Hur ska man få bort punktsvetsarna när man ska ta bort den gamla tröskeln? Kan man borra bort dom eller är det lätt att förstöra plåten under då?
Re: yttre tröskelplåt
Finns ett speciell svets-borr, dock fortfarande lite svårt tyckte jag.
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 1 oktober 2013 kl. 22:15
- Ort: Håbo
Re: yttre tröskelplåt
Borra punkterna försök bara borra igenom yttre plåten.
Dela sedan på plåtarna med en huggmejsel (vass å smal).
Det funkar bäst för mig.
Dela sedan på plåtarna med en huggmejsel (vass å smal).
Det funkar bäst för mig.