Nya plåtdelar från england !?

Prata om vad du vill
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Nya plåtdelar från england !?

Inlägg av mojoman »

Har suttit och jämfört lite priser nu när man ska fixa i ordning kojan. Dessa delar har jag kollat upp ny frontplåt, båda framskärmarna, triagel biten vi framskärmen och en liten plåtbit till som sitter innanför skärmen.

Visst är priserna bättre i england men när det väl kommer till krita är det så mycke billigare där ? Jämförde 3 butiker och den billigaste landade på 311 + frakt pund och kollar man janas i sverige landar man på 3679kr + frakt.

Vart brukar ni beställa era prylar vilket är billigast i längden ?
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Nya plåtdelar från england !?

Inlägg av RAINIER »

När det gäller plåtdelar, då är priset oviktigt. Det ända som gäller är kvaliteten och passformen. Det får man bara med orginal Rover/Heritage plåtdelar, eller Mini Machine (M-Machine nuförtiden).
Jag har pirat plåt liggande från t.ex. VENG och det är lättare att skapa en repplåt själv från en plåtark än att anpassa VENG plåtdelar. De har en sån dålig passform, så att jag nästan trodde att det var till en annan bil :evil:
Modern cars are nothing but visual pollution !
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Re: Nya plåtdelar från england !?

Inlägg av mojoman »

Japps de tipset fick jag när jag köpte bilen så har bara kollat efter "genuine" plåtdetaljer. När det gäller svetsning av plåt så är 75% av jobbet passning och förarbete innan man lägger dit själva biten på bilen.

Janas plåt detaljer är dess "äkta" eller kopior ?
Skriv svar