Vadför bygger du på 1000cc, när det fins 1275 ??,, just ja jag har en intecooler ifrån en audi..i aluminium, som går att kapa och använda. om du är intresserad...
JBE skrev:Vadför bygger du på 1000cc, när det fins 1275 ??,, just ja jag har en intecooler ifrån en audi..i aluminium, som går att kapa och använda. om du är intresserad...
hittar ingen 1275cc motor till bra pris, men skulle gärna gaft en! men nu var det jhu en 1000cc som satt i när jag köpte den, går jhu alltid att byta om man tycker den blir för klen!
Gick igenom tråden och lycka till kan bli ballt , men du skall inte använda den typen av vippor som du visade tidigare.
Dom må se bra ut men till och med plåtvipporna är bättre. Dessa är sintrade , dvs gjorda av pressat järn pulver. Dom kan alltså knäckas lätt vid höga varv och hårda fjädrar.
Använd hellre dessa http://www.minispares.com/image.axd?typ ... AHT435.jpg
Var inne och herjade lite med dom på ford i dag, så i mårgon kommer mina Under Crown cooling jets hem från en Ford med 2 liters Zetec motor, någon här som använt sig av den metoden för att kyla ner kolvarna. eller är det igentligen lite overkill när jag bara är ute efter ca 100hk?
Intressant läsning!
Har inskaffat mig en koja med 1275 turbo, Saab 9-5 ltt turbo och ic där ifrån. Programerbart elektronisk tändning, su, plenum från metro, urfästa kolvar för lägra komp, topp med bearbetat förbränningsrum och portat.
Ska bli kul att börja skruva med den.
Men den vill gärna bli sur på låga varv, den går fint på tomgång ett tag..
Bränsleregulator sitter där, läste om det innan här i tråden.
Någon som har tips på vad man ska kolla på?
Har ett 1420cc block om det kan vara något att bygga turbomotor av?