Choken ett jävulstyg

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Choken ett jävulstyg

Inlägg av Drutten »

Trots ny chokewire så jävlas den, nu måste jag dra ut kabeln, och wire in i kupén för att kunna starta. Helt orimligt att det inte ska gå att få till....

Vad höljet beträffar är det numera en knögglig rest en bit in på wire:n men bjuder inget motstånd så man får dra tills man blir tokig...

Vad gör jag för fel? Har jag köpt fel wire? Den jag köpte är en sån där låsbar variant, kanske blev fel?? :roll:
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
blacksaabrules
Inlägg: 353
Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
Ort: Öland

Re: Choken ett jävulstyg

Inlägg av blacksaabrules »

Jag köpte en ny vajer till min underbara frugas cooper för några år sedan, då kom det en vanlig "cykel"wire, dvs en sån där mjuk böjlig tvinnad sak. Efter det funkade choken absolut inte längre, utan åkte tillbaka av sej själv hela tiden :evil:
Men då fick jag idén att ta den hårda värmewiren istället, fick dock byta brickan i knoppen för att det skulle se rätt ut, men efter det så har det funkat.

Om det nu var detta som var problemet......

Jaja lycka till / Erik
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Choken ett jävulstyg

Inlägg av Drutten »

Tack för tipset, ska testa det direkt. Nån värme har jag inte behövt ännu så det kan jag vänta med.

Tror det är bluff att den där kabeln ska funka... jag är skitsur.,., går ju inte att starta bilen om man inte drar in hela wire:n i bilen... :evil:
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
A.Schöblom
Inlägg: 74
Blev medlem: 26 maj 2011 kl. 20:59
Ort: Sundsvall

Re: Choken ett jävulstyg

Inlägg av A.Schöblom »

Jag kör med en vanlig cykel vajer till min HS4, funkar helt perfekt. Likadant till gaspedalen :)
Projekt tråd för "lilla röda" Austin Mini -76
( http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=8671 )
Skriv svar