1275GT 1975
Re: 1275GT 1975
nu har jag vändt fläckten... och bytt ett motorfäste när jag ändå höll på.'
Men nu spottar den ut vatten melan topp och block på kortsidan mot koplingen.
Är det bara att riva och plana toppen eller?
Har redan bytt packningen en gång.....
Men nu spottar den ut vatten melan topp och block på kortsidan mot koplingen.
Är det bara att riva och plana toppen eller?
Har redan bytt packningen en gång.....
Re: 1275GT 1975
då var allt rivet, toppen planad och blocket filat. Bara att invänta ny sotningssats som är lovad till på onsdag och montera ihop allt med lite limm och engelska svordommar.....
- blacksaabrules
- Inlägg: 353
- Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
- Ort: Öland
Re: 1275GT 1975
/ Erik
Re: 1275GT 1975
Alltså... jag har skruvat svenskt..... inte lysande materialkvalitet men väl tilltaget så det funkar (Volvo)
Jag har skruvat franskt.... genialiskt krångligt med underbar materialkvalitet (Citroen DS)
jag har skruvat tyskt... Logiskt fast utan humor (Bmw e30)
och så har jag skruvat engelskt nu..... i bland geniakiskt men krångligt och utan den fina matrialkvaliteten... (koja)
så nu kanske jag får stryk men det roligaste jag skruvat var franskt!
Just nu hoppas jag bara att jag får ordning på allt för att köra...
Svenskt är som en traktor... inte så kul men gör sitt jobb i alla väder
Franskt är som en flygande matta... otroligt komfortabelt men inte så spännande
Tyskt är som ett militärfordon ... Som sagt saknar humor!
medans kojan är som en gokart fast ganska tröttande i längden!
Rolgast är alltså.... Koja!
Kontentan är att jag ogillar att skruva med kojan eftersom den verkar hitta på nya fel hela tiden.... Jag vill ju köra den!
Jag har skruvat franskt.... genialiskt krångligt med underbar materialkvalitet (Citroen DS)
jag har skruvat tyskt... Logiskt fast utan humor (Bmw e30)
och så har jag skruvat engelskt nu..... i bland geniakiskt men krångligt och utan den fina matrialkvaliteten... (koja)
så nu kanske jag får stryk men det roligaste jag skruvat var franskt!
Just nu hoppas jag bara att jag får ordning på allt för att köra...
Svenskt är som en traktor... inte så kul men gör sitt jobb i alla väder
Franskt är som en flygande matta... otroligt komfortabelt men inte så spännande
Tyskt är som ett militärfordon ... Som sagt saknar humor!
medans kojan är som en gokart fast ganska tröttande i längden!
Rolgast är alltså.... Koja!
Kontentan är att jag ogillar att skruva med kojan eftersom den verkar hitta på nya fel hela tiden.... Jag vill ju köra den!
Re: 1275GT 1975
Är det någon som sittter på ett elchema till en 75a med 2 hastigheter på torkarna? i stället för att jag testar alla 98 olika kobinatioer av kablarna så kanske jag kan få reda på hur dom ska sitta!
- blacksaabrules
- Inlägg: 353
- Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
- Ort: Öland
Re: 1275GT 1975
Kolla elschemat som janne klistrade in på Druttens tråd sida 29.
/ Erik
/ Erik
Re: 1275GT 1975
Jo jag tittade på det men jag har 4 kablar till brytaren och på det schemat är det bara 3!blacksaabrules skrev:Kolla elschemat som janne klistrade in på Druttens tråd sida 29.
/ Erik
Re: 1275GT 1975
Två gröna kablar skall tillsammans på stift 2.
En röd/ljusgrön till stift 4
En brun/ljusgrön till stift 5
Kan tyvärr inte scanna och föra över hela schemat. Hur jag än gör så blir den för stor för att accepteras
/Lasse
En röd/ljusgrön till stift 4
En brun/ljusgrön till stift 5
Kan tyvärr inte scanna och föra över hela schemat. Hur jag än gör så blir den för stor för att accepteras
/Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: 1275GT 1975
Blooody hell!
Ok nu har jag fått ihop motorn på nytt och allt verkar vara ok....
vad händer då? Jo slangen mellan topp och vattenpumpen spricker när jag drar åt slanklämman!
Det är bara att riva vattenpumpen i morgon!
Bastards!
För övrig så har min brytare 4 stift....
och när den kom i kartong var den i delar. vad är meningen med en brytare som faller i bitar när man tar i dern?
Min är limmad nu i alla fall så det fixar sig.....
F**K!
ok jag ska lugna mig lite... den startade ju åtminstone med en gång!
Ok nu har jag fått ihop motorn på nytt och allt verkar vara ok....
vad händer då? Jo slangen mellan topp och vattenpumpen spricker när jag drar åt slanklämman!
Det är bara att riva vattenpumpen i morgon!
Bastards!
För övrig så har min brytare 4 stift....
och när den kom i kartong var den i delar. vad är meningen med en brytare som faller i bitar när man tar i dern?
Min är limmad nu i alla fall så det fixar sig.....
F**K!
ok jag ska lugna mig lite... den startade ju åtminstone med en gång!
Re: 1275GT 1975
Har du inte 2 st stift märkta med en 2:a då?
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: 1275GT 1975
Här kommer en liten uppdate med bilder från garaget!
jag väljer att bara skriva om kojan här men är den någon som är intresserad av mina andra projekt så säg till. det kan bli en önskeuppdate!
Fint som snus..... Fast jag penselrenoverar inte!
Bytte ratt till något som inte känns som spagetti!
Vad gillar ni rattnavet?
Ser ganska fin ut tycker jag!
Just nu väntar jag på delar från england!
Förutom det plåckade jag fram 62karossen för att undersöka hur den såg ut. Jag köpte den i ett hörn av garagegrannen och har inte tittat på den alls... Så här kommer första bilderna!
Knappt rostig alls!
Den har gått som tävlingsbil och tanken är att bygga tävlingsbil igen!
Motorval och liknande är inte bestämt och när jag börjar på alvar ska jag lägga upp en separat tråd!
jag väljer att bara skriva om kojan här men är den någon som är intresserad av mina andra projekt så säg till. det kan bli en önskeuppdate!
Fint som snus..... Fast jag penselrenoverar inte!
Bytte ratt till något som inte känns som spagetti!
Vad gillar ni rattnavet?
Ser ganska fin ut tycker jag!
Just nu väntar jag på delar från england!
Förutom det plåckade jag fram 62karossen för att undersöka hur den såg ut. Jag köpte den i ett hörn av garagegrannen och har inte tittat på den alls... Så här kommer första bilderna!
Knappt rostig alls!
Den har gått som tävlingsbil och tanken är att bygga tävlingsbil igen!
Motorval och liknande är inte bestämt och när jag börjar på alvar ska jag lägga upp en separat tråd!
Re: 1275GT 1975
Humm jag sitter och väntar på delar från minispares.. dom brukar inte ta 2 veckor!
Re: 1275GT 1975
Du har väl ett nummer på försändelsen? Gå in speditörens (DHL, UPS eller vad de har använt) hemsida och spåra den.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: 1275GT 1975
jag har bara ett order nummer hos Minispares... inget hos ups!
Jag har mailat dom utan svar!
Jag har mailat dom utan svar!