Dyrt å dyrt...allt e relativt Man kan börja å åka för att de e kul,samtidigt som man skaffar sig erfarenhet.De e bara å leta upp ett lämligt rejs objekt och börja bygga.Och givetvis en licens.
Kolla på http://www.fredriksfolkrace.com Där är bilder från Neastved i Danmark och en av tävlingarna i Tomelilla och Laholm... Där kör Niklas Hansen ifrån Dalby MK med en hundkoja! Han rullade 4 av 5 tävlingar... Hehe
Nix det fungerade inte helt 100.... Men till Danmark byggde han om till torrfjädring... Men jag tror han släppte gasen i kurvorna så bakänden släppte... Då blir det så.
Jag tror han bytte den mot en saab 99 folkrace bil eller nått... Men den kommer nog ut igen nästa sesong hoppas jag...
Jo, jag kommer när bilen har stoppat i sin motor själv och när den har testat ut sig själv och har lastat upp sig på släpkärran och kopplat till bilen och tankat sig! Då kommer han.......
Fast Gamle kojjan verkar ta god tid på sig, får nog hjälpa honom, Han har iaf fått ny vevaxel från MED Nu. Så nu ska han ihop! (finally) Då får ni se upp.
Under tiden får jag väl fortsätta mina Inhopp Hos Valter o Bruno i VB Racing som dessutom trimmar vidare på bilen i vinter. Det är ju faktiskt ganska skoj att åka skjortan av de i 1275 klassen med en 1000 kubikare
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc