Förslag på mall för salutorget!

Prata om vad du vill
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av John Doe »

Hejsan alla!

Tar detta inlägg här i ordet fritt istället för under nyheter och information eller förslag och tips. Detta då jag vill höra era önskemål och åsikter rörande införandet av en mall för salutorget.

Anledningen till att införa en mall vid försäljning är för att få det så enhetligt som möjligt. Att den mesta information rörande bilen/delen finns där. Så som bilder, kontaktinfo mm. Allt för att undvika inlägg som ej hör till försäljning, detta går även att läsa i reglerna våra. :)

Så, vad tycker ni? Salutorget fungerar ju, men det går ju alltid att förbättra det ytterligare för allas trevnad. Samt att vi slipper moderatjobbet att ta bort inlägg som inte hör dit... ;D
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av heemini »

NEJ !
Lägg din energi på annat istället!!!!!!!! :twisted:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av minijanne »

NEJ! Don´t fix it if it´s not broken!
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av John Doe »

Så ni tycker hellre att vi admins ska fortsätta plocka bort inlägg som ej hör dit då? :roll:

Mallar finns på det flesta salutorg på bilforum, och tanken har varit att vi ska införa det även här. Det skulle ju införas för att underlätta vårt jobb, samt att det skulle se mycket mycket professionellare ut. :D
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av Crona »

Hej Pontus,
Finns det energi till förändringar och utveckling av forumet så skall denna självklart tas till vara.
Så varför inte skapa några förslag till upplägg och posta dem här så kan alla tycka till/rösta om alternativen.
(ett av alternativen kan ju gärna få vara t.ex. bra som det är eller liknande)

Men jag tycker som Lasse och Janne att det är bra som det är och att man inte skall ändra för ändrandet skull.

En annan sak som jag funderat på, vem står bakom Hundkoja.com och vem betalar för domän och webbhotell? Själva startsidan uppdateras ju inte direkt frekvent så kanske kan lite av er energi läggas även där :roll:

Men jag vill betona att jag tycker ni admins gör ett bra jobb med forumet 8) 8)

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
cmmmm
Inlägg: 127
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 20:12
Ort: Vassmolösa

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av cmmmm »

Kan man ej göra nåt som typ att till salu grejor mm ligger bara ett visst antal månader annars försvinner den man kan ju få ett mail och förlänga det om man ej fått det sålt lite som blocket tänkte jag mvh
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av crowan »

Tanken är att det ska ligga i 3 månader och sen tas det bort automatiskt. Kanske borde sänka det till 30 dagar så blir det mer aktuellt. Kan iofs vara för kort tid för udda grejer att hitta ny ägare.
clubman 1330
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av minijanne »

Men är inte detta en icke-fråga. Det ligger just nu 65 säljes-annonser och 53 köpes-annonser på forumet. Det är ju inte direkt en helt oöverskådlig mängd (att jämföra med Blocket som har 127000 bil-annonser just nu).

Dessutom tycker jag att det finns en mycket viktig aspekt i detta - jag utgår från att de som är aktiva på hundkoja.com är genuint intresserade av hundkojor. Av den anledningen tycker jag inte riktigt att man kategoriskt kan applicera samma principer som på vilket annat forum eller köp/sälj-sajt som helst. Jag tycker att det ligger i allas intresse att objekten blir sålda helre än att dom rostar sönder bakom en lada eller körs till tippen. Speciellt gäller det reservdelar men även hela bilar och objekt.

Forumet har runt 1100 medlemmar av vilka ungefär 100 är någorlunda regelbundet aktiva - detta innebär att omsättningshastigheten för objekt är extremt låg och därför borde man ha en mycket längre ttl (time to live) än till exempel Blockets 2 månader. Ju längre en annons får ligga desto större är chansen att objektet hittar en ägare.

Jag föreslår att TTL på annonser sätts till minst (!) 6 månader!

//mini7anne
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av heemini »

Och om arbetsbördan med att plocka bort annonser, efter minst 6 månader, är för stor så säg bara till så kan jag hjälpa er med det! :rivstart:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Förslag på mall för salutorget!

Inlägg av crowan »

Jag håller med MiniJanne, vi kör på med 6 månader istället, känns otroligt att det ska bli alldeles tjuvtjockt i kategorierna ändå :-D
clubman 1330
Skriv svar