Nya däck.

Däck och fälgdiskussion
Niobium

Nya däck.

Inlägg av Niobium »

Har beställt Pirelli P 5000 Drago 175/50 R13 till min kojja. Hörde mig för extra noga då det tydligen var en fördel med dessa då de är extra "kantstyva" och tål hårdare kurvtagning.



Någon härinne som har erfarenhet från dessa däck?



Hade Continental SportContact däck på nu men de var så gamla så att de har börjat spricka och dumma sig. :roll:



Tilläggas bör nog göra att dessa monteras på Sportpacs fälgar....
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Vad var det för pris på dem?
Niobium

Pris

Inlägg av Niobium »

Jo jag beställde från dackonline.se fick betala 780kr st för däcken INK frakt. dessutom blir däcken billigare ju närmare vintern vi närmar oss och ju större antal som beställs verkar det som, just nu är däcken 5.40kr billigare per st än när jag beställde. :P
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Nya däck.

Inlägg av Ubba »

Niobium skrev:Har beställt Pirelli P 5000 Drago 175/50 R13 till min kojja. Hörde mig för extra noga då det tydligen var en fördel med dessa då de är extra "kantstyva" och tål hårdare kurvtagning.



Någon härinne som har erfarenhet från dessa däck?



Hade Continental SportContact däck på nu men de var så gamla så att de har börjat spricka och dumma sig. :roll:



Tilläggas bör nog göra att dessa monteras på Sportpacs fälgar....


Har inte mycket erfarenheter av dom eftersom jag aldrig monterade dom. Men jag köpte exakt likadana från dackonline i våras men ångrade mig och köpte en uppsättning Bridgestonedäck av Tellskog här på forumet istället som kom ut med en annons samma dag som jag hämtade ut däcken från dackonline. Så jag hade dom bara här i hallen i ett par dagar. :D



Så så mycket kan jag ju inte säga om dom men dom var ju jäkligt snygga. :wink:



En liten parantes bara, hoppas du slipper skicka tillbaka däcken för det var ett jäkla meck! Däcken ska ju tillbaka till Tyskland och godkännas så att dom inte varit monterade m.m. Jag hade inte ens tagit av embalaget från dem men jag kan säga att det tog över en månad + otaliga mail och dylikt innan jag fick tillbaka mina pengar.



Men i övrigt var dackonline bra, med konkurrenskraftiga priser, mycket färska däck (mina var endast 4 veckor gamla) och snabba leveranser. Detta inlägget var kanske inte till så mycket hjälp men ändå... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Niobium

Fel däck...

Inlägg av Niobium »

Måste tyvärr meddela mitt missnöje med dackonline.se, de skickade mig Continental Contact Sport däck som visserligen var 10kr dyrare än de däck jag hade beställt men de meddelade mig inte först, har kontaktat dem ang. detta men inte fått något svar. Dessa Continentaldäcken satt på när jag köpte bilen och jag har fått fula "veck" på framdäcken efter lite aggresiv körning fast jag har haft 2Kg tryck i däckena som rekommenderas.



Jag som var sååå sugen på de förstärkta kantegenskaperna hos DRAGO däckena när man slickar sig runt gathörnen.
Användarens profilbild
Micke
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 21:40
Ort: Backaby
Kontakt:

Däckonline ? ? ?

Inlägg av Micke »

Jag har också väldigt dålig erfarenhet av däckonline jag beställde fyra stycket däck av dom men det var bara två som kom (däcken skickas nämligen två och två).......dom sa att dom hade skickat alla men att dom måste ha kommit bort hos fraktfirman som skulle ta dom till gävle ??? :cry:

Jag väntade i två månader på att få nya men dom sa att det inte fanns några däck att skicka till mig.....så plötsligt skulle dom kompensera mig med nya däck dom hade fått hem regumerade agi däck som dom kunde skicka till mig (nya dunlop mot regumerat ) :evil: :evil: :evil: :evil:

Det var vad dom erbjöd mig i kompesation för att jag inte kunde köra med min lilla älskling på två sköna sommar månader



Så aldrig mera Däckonline för min del.
Micke Ågren
070-8623866

Member 1947 i MSC
Skriv svar