Letade igenom morfars garage idag och hittade en pryl som jag antar är en hydrolastic-pump.
Det är inte den stora modellen som ser ut som en antik R2D2, utan ser mer ut som nåt morfar byggt själv (fast han hade BMC-verkstad så gillade han att pula själv). Ser mer ut som en ombyggd fettspruta...
Hursomhelst - jag vet inte hur den funkar (eller om den ens är hel) men lånar gärna ut den om nån skulle behöva en.
Finns alltså nu en att låna i Sundsvall...
/Magnus
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
läst mycket nu om hydrolastic. vad är det?
Min bil en 1970 bmc saloon är låg och stötig behöver jag hydrolastic pumpa upp den på något vis?
Har faktiskt inte behövt eller hunnit gå under bilen men trodde att alla bilar hade fjädrar och dämpare
hittar iof inte några nya fjädrar på minispares hemsida. så min bil kanske ska pumpas, eller?
Dunderhonung skrev:läst mycket nu om hydrolastic. vad är det?
Min bil en 1970 bmc saloon är låg och stötig behöver jag hydrolastic pumpa upp den på något vis?
Har faktiskt inte behövt eller hunnit gå under bilen men trodde att alla bilar hade fjädrar och dämpare
hittar iof inte några nya fjädrar på minispares hemsida. så min bil kanske ska pumpas, eller?
Mini 1000 från och med 70 årsmodell har gummidon och stötdämpare.
Fjädringskulorna och gummidonen slits med tiden och milen.
Tror knappast nån byggt om din koja till hydrolastic då en hel del prylar behöver bytas,
endast Cooper'S och Clubman hade kvar vätskefjädringen in på 70-talet dvs t.o.m -71.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Magna-Flash skrev:Letade igenom morfars garage idag och hittade en pryl som jag antar är en hydrolastic-pump.
Det är inte den stora modellen som ser ut som en antik R2D2, utan ser mer ut som nåt morfar byggt själv (fast han hade BMC-verkstad så gillade han att pula själv). Ser mer ut som en ombyggd fettspruta...