Elkoja - elbilskonvertering
Re: Elkoja - elbilskonvertering
Bild finns på bloggen, inga roliga bilder
Skönt att läsa att bilen år återfunnen, det är bara så jävla trist att man inte skall kunna få ha saker ifred.
Men det ser inte hopplöst ut så det är bara att kavla upp armarna och sätta igång i igen, och montera en GPS tracker som larmar (SMS:ar) när bilen flyttas sen kan du även följa bilen på Google map.
Kostar inte våldsamt med pengar men ger en betydande trygghet.
//Thomas
Men det ser inte hopplöst ut så det är bara att kavla upp armarna och sätta igång i igen, och montera en GPS tracker som larmar (SMS:ar) när bilen flyttas sen kan du även följa bilen på Google map.
Kostar inte våldsamt med pengar men ger en betydande trygghet.
//Thomas
I wouldn't even like to tell you what they do to joyriders in Belfast, but I'm sure you can imagine! They call it a Belfast 6-pack and I can explain it to you someday.
I'm really sorry to see what happened with the car. Some people just don't have respect for other people or their belongings. All the best with getting it repaired/finding a new car with which to build the project in to and I'm sure if you need help, we can always find people to assist.
I'm really sorry to see what happened with the car. Some people just don't have respect for other people or their belongings. All the best with getting it repaired/finding a new car with which to build the project in to and I'm sure if you need help, we can always find people to assist.
Gud vilken trist syn, bara hoppas på att försäkringsbolaget är välvilliga.
Undrar vilka förövarna var? Påtända sommarlovslediga kids som behövde transportmedel hem till Bergsjön efter de hade blivit avslängda från spårvagen efter att ha trakasserat vanligt folk? men mitt på dan?
-
Jag ska nog fortsätta att använda min rattkrycka, även på dagtid. Försvårar ju lite iallafall, men man vet ju aldrig.
Undrar vilka förövarna var? Påtända sommarlovslediga kids som behövde transportmedel hem till Bergsjön efter de hade blivit avslängda från spårvagen efter att ha trakasserat vanligt folk? men mitt på dan?
-
Jag ska nog fortsätta att använda min rattkrycka, även på dagtid. Försvårar ju lite iallafall, men man vet ju aldrig.
Hejsan,
Nu har vi börjat montera Flipfronten.
Vi sätter den inte som man brukar på Minin med gångjärnen framkant utan med gångjärn som göra att man öppnar den bakåt. Bilder finns på bloggen.
//Lars
Nu har vi börjat montera Flipfronten.
Vi sätter den inte som man brukar på Minin med gångjärnen framkant utan med gångjärn som göra att man öppnar den bakåt. Bilder finns på bloggen.
//Lars
Trevligt!
Hade tänkt att göra på samma sätt, men jag har skaffat gångjärnen som sitter till bagageluckan SAAB 9-5 sedan. (det är gasdämpare på dessa)
Men först så skall GT'n ut ur garaget.
//Lars
Hade tänkt att göra på samma sätt, men jag har skaffat gångjärnen som sitter till bagageluckan SAAB 9-5 sedan. (det är gasdämpare på dessa)
Men först så skall GT'n ut ur garaget.
//Lars
Less is more
Hej,
Även dessa har gasdämpare dock inte monterade på bilderna.
//Lars
Även dessa har gasdämpare dock inte monterade på bilderna.
//Lars
kult prosjekt 
hvis du ikke har sett det er det en nordmann som bygger el-mini med think som donor, en strøken pickup
finns på www.autoclassic.no sitt forum.

hvis du ikke har sett det er det en nordmann som bygger el-mini med think som donor, en strøken pickup

finns på www.autoclassic.no sitt forum.
Hej,
Nej jag hade inte sett den, kul med en till som bygger på think delar.
//Lars
Nej jag hade inte sett den, kul med en till som bygger på think delar.
//Lars
Sånt ljud kanske hade passat även erat elprojekt?

Nja, hundkojor låter nog själva tillräckligt.
Nu har det hänt lite mer i garaget.
flipfronten har fått krom och lyktor monterade.

Mer info finns som vanligt på bloggen http://elkoja.blogspot.com
Nu har det hänt lite mer i garaget.
flipfronten har fått krom och lyktor monterade.

Mer info finns som vanligt på bloggen http://elkoja.blogspot.com
Man kan inte annat än bli fett impad av era skills!
Nu tar det sig.
Nu tar det sig.
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"