Hej alla kojfantaster!
Idag har jag justerat kopplingen på min Mini eftersom den efter motorrenovering helt plötsligt började slira på växlarna när jag körde. Det verkar som att kopplingsjusteringen rådde bot på det problemet, nu tar kopplingen mycket mer distinkt och börjar nypa i tidigare än innan.
Det jag funderar över nu är varför det gärna skrapar när man växlar till 2:an t.ex. och varför 1:an är lite svår att få i.
Är synkningarna dåliga då eller kan det vara slitage på själva kopplingsarmen och dess mekanism? Kopplingen tar numera väldigt tidigt och pedalen har ganska kort spel eller vad man ska kalla det.
Växlar skrapar/är svåra att få i
Växlar skrapar/är svåra att få i
Nuvarande färdmedel:
-57 Buick Super 2d HT
-65 Mustang HT 302cui V8 *SÅLD*
-70 Mini 1000 Saloon *SÅLD*
-01 BMW 320 Cab
Mitt företag:
http://www.fordonshobby.se
-57 Buick Super 2d HT
-65 Mustang HT 302cui V8 *SÅLD*
-70 Mini 1000 Saloon *SÅLD*
-01 BMW 320 Cab
Mitt företag:
http://www.fordonshobby.se
Växlar skrapar/är svåra att få i
Kopplingsarmen och pinnen kan slitas. En Quick fix kan vara att förlänga pinnen som går in i slavcylindern.
clubman 1330
Re: Växlar skrapar/är svåra att få i
Mmm, jag har sett sådana varianter, men är tveksam till det. Byter då hellre ut grejerna till ny arm osv.
Några fler idéer eller är det synkningarna som är slut annars?
Några fler idéer eller är det synkningarna som är slut annars?
Nuvarande färdmedel:
-57 Buick Super 2d HT
-65 Mustang HT 302cui V8 *SÅLD*
-70 Mini 1000 Saloon *SÅLD*
-01 BMW 320 Cab
Mitt företag:
http://www.fordonshobby.se
-57 Buick Super 2d HT
-65 Mustang HT 302cui V8 *SÅLD*
-70 Mini 1000 Saloon *SÅLD*
-01 BMW 320 Cab
Mitt företag:
http://www.fordonshobby.se