Mitt golv...

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Mitt golv...

Inlägg av Edimus »

Hej!

Nu har mitt projekt rullat igång. Och enligt förra ägaren var karrosen stort sett klar för lack. Fram/Bakramar ser ut att ha varit blästrade och målade, men såg då att golvet såg ut som en bergodalbana.(men annars såg det rostskyddat och fint ut under)
Det verkar som om någon bara kört in domkraften lite här och var och bara lyft. :(
Värst inåt buklat är det vid förare/passagerare golv fram runt hjulhusens bakkant samt lite rostigt också. Så jag beslöt mej för att ta bort dämpmattorna på insidan och rikta golvet så gott det går. Men till min förvåning :o , så under dämpattorna ligger det typ 8Kg härdad tjära utspacklad över hela golvet :!: :!: Är detta orginal/fabriks gjort :?: :?: :?:
Hittade också 7 plugghål som vart igensmetade med tjära, kan väl bara svetsa igen dom,eller har dom någon bortglömd funktion :?:
Men nu är bilen lättad från den tjäran, frågan är om man skall lägga ny tjära på golvet efter jag svetsat mina 3 rost hål jag hittade. :?:
Jag vill helst inte se tjära nu, vill bara lacka golvet och blåsa ut nya mattor med varmluftpistolen, samt hitta plugg till plugghålen.

//Edimus
Less is more
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: Mitt golv...

Inlägg av Mini Maz »

Nej någon tjära är inte original. Däremot finns det ett dräneringshål på varje sida med en plugg.
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Användarens profilbild
hultarn
Inlägg: 221
Blev medlem: 9 augusti 2008 kl. 21:28
Ort: Öland!

Re: Mitt golv...

Inlägg av hultarn »

Edimus skrev:Hej!

Det verkar som om någon bara kört in domkraften lite här och var och bara lyft. :(
Värst inåt buklat är det vid förare/passagerare golv fram runt hjulhusens bakkant samt lite rostigt också. ... under dämpattorna ligger det typ 8Kg härdad tjära utspacklad över hela golvet :!: :!: Är detta orginal/fabriks gjort :?: :?: :?:
Hittade också 7 plugghål som vart igensmetade med tjära, kan väl bara svetsa igen dom,eller har dom någon bortglömd funktion :?:
Jag vill helst inte se tjära nu, vill bara lacka golvet och blåsa ut nya mattor med varmluftpistolen, samt hitta plugg till plugghålen.

//Edimus
Sådär ser golvet väldigt ofta ut, när mindre vetande folk lyfter bredvid tvärbalken. För det är ju just vid tvärbalken som är enda stället att lyfta på.

Tjäran (om det inte är underredsmassa?) har nog någon lagt dit på eget bevåg, har aldrig sett nåt sånt original. Jag brukar köpa 3mm asfaltmattor och värma på plats med värmepistol. Efter att ha lackat rejält förstås.

De där hålen tror jag har använts för att hålla plåtarna på plats när bilen byggdes på fabriken. Antalet hål tycks variera mellan olika årsmodeller, och det brukar sitta gummipluggar i dem.
Morris 850 -65
Mini 1000 -75

Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70

XJR -98
Skriv svar