Bromsproblem!!! Hjälp!!!

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Machnow
Inlägg: 85
Blev medlem: 17 januari 2005 kl. 23:13
Ort: Borås

Bromsproblem!!! Hjälp!!!

Inlägg av Machnow »

Skulle kolla frambromsarna på min ny inköpta clubman -72:a för dom kärvade lite och när jag hadde smörjt runt kolvarna så var jag dum nog och provade att brosa lite innan jag satt tillbaka trumman så nu sitter ena sylindern max ute och jag får inte in den igen!



Så hur får jag in sylindern igen???
hatchut

Inlägg av hatchut »

lossa yttersta damasken och kolla om gummipackningen har hamnat utanför cylindern, i så fall får du försöka klämma in den utan att skada den igen.

Ibland kan det bli rost i den delen av cylindern som normalt inte används så därför kan den kärva när man trycker ut den max.
Machnow
Inlägg: 85
Blev medlem: 17 januari 2005 kl. 23:13
Ort: Borås

Inlägg av Machnow »

Jepp där var felet, tack så mycket!



Men bromsen ligger fortfarande på litegran på den sidan men det var tydligen ganska nybytta bromsbelägg så det kanske inte är något konstigt?
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

har du justerat bromsbackarna med justerskruvarna nått?? de sitter två på varje bromssköld
hatchut

Inlägg av hatchut »

Med nya backar brukar det ligga på lite men det nöter till sig snabbt. Bara att justera och köra ett tag, sen justera igen när dom har nött till sig.
hatchut

Inlägg av hatchut »

Med nya backar brukar det ligga på lite men det nöter till sig snabbt. Bara att justera och köra ett tag, sen justera igen när dom har nött till sig.
hatchut

Inlägg av hatchut »

Med nya backar brukar det ligga på lite men det nöter till sig snabbt. Bara att justera och köra ett tag, sen justera igen när dom har nött till sig.
Skriv svar