Ha kvar avgasreningen?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
mia
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 februari 2011 kl. 11:38
Ort: Linköping

Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av mia »

Fortsätter med mina frågor här då ni är allerta.
Måste man ha kvar avgasreningen, är ju massa extrarör och "skit" (karlns uttryck). Det är en Mini Leyland -78.
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av heemini »

Svaret är NJAAAA....
Med 99,99 % säkerhet så kommer de inte att säga något på Bilprovningen om du plockar bort skräpet (de flesta andra har gjort det....)
MEN, OM du hamnar hos den där supernitiske besiktningsmannen som kollar i alla manualer som finns så kan du få problem.
Riv bort det, spara alla delar, svetsa inte igen någonting och åk och prova hos Besiktningen är mitt råd. :rivstart:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av John Doe »

Som heemi skrev ovan, så har du rejäl otur så hamnar du hos en sådan som vet med sig att just dessa årsmodeller har avgasrening...
Användarens profilbild
mia
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 februari 2011 kl. 11:38
Ort: Linköping

Re: Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av mia »

Vilket toppenforum där man får snabba svar :wink: Då bir det nog att ta bort eländet och hoppas på tur. Den är ju avställd nu och vi kommer säkert åka till bilbesiktningen när vi fått ordning på den för att höra vad som mer behöver göras, som en dubbelcheck. Tror nämligen inte vi lyckas i första försöket så vi lär ändå få åka tillbaka. Så idag blir det fram med kameran så jag vet hur det såg ut innan. Supertack
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av bulten08 »

se nu till att när du pluggar överblivna rör och dylikt att tanken får ett avluftningshål annars kan tanken sugas ihop.
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av heemini »

Tänkte inte på det :oops: Men det räcker väl med ett ventilerat tanklock?
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Ha kvar avgasreningen?

Inlägg av bulten08 »

passar inte du har en annan infästning till tanklocket på bilar med avgasrening då det var gjort att systemet skulle vara helt tät men om du tittar uppe på tanken inne i bagaget så sitter det en liten anslutning som man kan använda som avluftning (var så på min bil men kan inte garantera att det är så på alla). eller så byter man tank så kan man välja fritt mellan alla tanklock som finns :D .
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Skriv svar