Luftfilter

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Tobbe

Luftfilter

Inlägg av Tobbe »

Hejsan



Har en mini med en race motor i köpte den för ett par veckor sedan. Det sitter dubbla förgasare i denna men utan luftfilter på. Jag fick med ett nya filter av den gamla ägaren. Men det går ej att montera på dessa eftersom dom är runda och rätt stora det ena filtret kan jag sätta dit men ej det andra eftersom bromsrör och bromsvätske behållare tar imot filtret. Jag undrar går det att köpa förlängare till förgasarna eller några andra filter nån som vet nått`????



Tacksam för svar



mvh Tobbe
hatchut

Inlägg av hatchut »

På min koja har någon tidigare ägare löst samma problem genom att helt enkelt ta en hammare och knacka till behållaren för bromsvätska så den är lite knölig men det fungera och luftfiltret får platts.

Vet ju inte om det är bästa lösningen men det fungerar för mig. Har en bild på hur det ser ut, kan skicka om du vill.
mongoose

Inlägg av mongoose »

För att slippa att ta till släggan kan du ju tjacka ett par trattar till dina SU(?) (vilket förmodas att du har) ,och sedan smiska på ett par trattsockor ex. Piper-X, dom är dö-smidiga då ett par buntband räcker för att montera dom, dessutom är dom flexibla. Finns hos de flesta speed-shoparna.

"Your gonna hangin out for mercy,when i get this sucker roll"/Mongoose
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

skicka mig gärna lite bilder på vad du gjort vore snällt
Skriv svar