Polering av aluminium

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Polering av aluminium

Inlägg av optus »

Jag har polerat aluminiumgrillen med AutoSol, men det blir inte blankt. Finns det något annat polermedel som ger bättre resultat på aluminium?
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Polering av aluminium

Inlägg av bulten08 »

är det bara polerad aluminium eller är det krom ovanpå aluminiumet. är det bara aluminium så går det att få kromglans på det men tar en väldans tid är det riktigt dålig får man börja med 240 våtslipppaper och sedan öka kornantalet vart efter upp till 1000 sedan avslutar man med autosol (så här har jag gjort finns säkert andra sätt) och så blir det nästan som krom.
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: Polering av aluminium

Inlägg av optus »

tack för tipset. Det låter som ett vinterjobb under de mörka kvällarna. Det är 23 ribbor i grillen. Tur att jag är pensionär, haha.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: Polering av aluminium

Inlägg av Mini Maz »

Tycker inte autosol är ett så bra medel, använder själv peak dubbelt så bra :D
Börja med grova trissor på borrmaskinen sen går du över till slippapper, avslutar med polermedel och polertrissa.
Då blir det resultat, beror på hur polerat man vill ha det. Det går ju att polera så det ser ut som krom! Termostathuset till kojan är ett bra exempel på en kul grej man kan polera. Men är det redan hyffsat bra puts räcker det med slippapper, men varför sluta på 1000, du kan ju köra ända till 4000. sen polertrissa. :D
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Skriv svar