Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Kommande träffar och eftersnack
Användarens profilbild
Mimmi
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 maj 2007 kl. 14:50
Ort: Tyresö

Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Inlägg av Mimmi »

Jag vill pusha för att alla Minientusiaster kommer och visar upp sina pärlor på RetroRun den 13 juni på Torvalla Idrottsplats i Handen, Haninge, 2 mil söder om Stockholm. Det pågår mellan kl 11-16. Utställare med bilar är välkomna från kl 8.00-10.45. Som utställare går man självklart in gratis. Dom är ju glada om man föranmäler att man tänker komma, men tidigare år har man också bara kunnat komma med sin bil. Bara man kommer före 10.45.

Mer info på http://www.retrorun.se

Dom grupperar bilarna efter märke och modell så ju fler Minisar, ju trevligare får vi. Evenemanget är utomhus så ta med pic-nic-korgen och det goda humöret.
Användarens profilbild
Mimmi
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 maj 2007 kl. 14:50
Ort: Tyresö

Re: Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Inlägg av Mimmi »

Knuff, knuff. Jag blir väl inte ensam?? 8)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Inlägg av minitokig »

blev du ensam?
Användarens profilbild
Mimmi
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 maj 2007 kl. 14:50
Ort: Tyresö

Re: Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Inlägg av Mimmi »

Inte riktigt. Maken kom med med sin mini och sedan var det någon annan som jag inte har sett förut som kom och var där en kort stund. Hann inte prata med honom eftersom jag gick en runda och tittade på de andra bilarna och kom tillbaka. Upptäckte att det stod en tredje mini där. Så kom killen som ägde den sa hej, och åkte iväg... Sedan stod vi två tappra minisar där mellan jaguarerna och mustangerna. Både mustangklubben och jaguarklubbarna (och några till) har partytält, klubbregalier till salu, banderoll och medlemsansökningar tillgängliga. Jag vet inte hur många nya medlemmar dom får, men dom syns och det finns alltid någon där som kan berätta för intresserade om klubben, bilarna och annat. Framför allt har dom kul.

Jag och Stefan gjorde så gott vi kunde, men vi vill ju också titta på de fantastiskt fina bilarna, så ibland var det ju ingen där för att berätta för folk som var nyfikna. Jag skulle tycka det var jättehäftigt om vi också kunde vara lite fler nästa år. Duka upp med lite olika typer och årsmodeller av minisar. Hur många har sett en minivan, -pickup, moke, cab eller för den delen limosine? Är det någon som har en matchande husvagn skulle man kunna bygga upp en egen liten camping i det gröna :-D göra reklam för klubben/arna och ha lite picknick.

Bilarna behöver inte vara i toppskick. Det fanns rullande renoveringar med och andra mer eller mindre seriösa upphottningar. Bl a en äkta "raggason" ;-) Penselmålad i mattsvart med hemgjorda insug på motorhuven. Hur kult som helst!! Sedan fanns det annat också. Tänk killen som ville ha en Lambourghini så gärna så han byggde en själv!

Planera in nästa år i början av juni, så träffas vi där och visar att vi finns och har världens ballaste, finaste, roligaste hobby.

//Camilla :rivstart:
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Inlägg av optus »

Sådana här trevliga recensioner vill jag gärna läsa efter sommarträffarna.
Trevlig Minisommar till alla !
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Haninge Classic and Sports Cars "RetroRun" 13/6 2010

Inlägg av minitokig »

Härligt!
Synd att jag var på resande fot till västra Sverige annars kanske man kunde dykt upp med Mini Moken.
Tack för rapporten!
Skriv svar