Clubman -71

Visa upp din bil och läs om andras projekt
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Du kan ju kolla så att inte slavcylindern inte har rostat ihop och axeln som går in i kopplingskåpan. vräk på med 5-56 så kankse de löser sig :)
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

enklaste sättet tycker jag är att ta bort locket på fördelaren, sen slå på tändningen & öppna brytaren manuellt med skruvmejsel. slår det gnistor mellan kontaktytorna. är det ok. efter det är det brytaravstånd/kondition på brytare, lock mm
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag har beställt alla delar till tändningen nya nu.. så hoppas kunna få lite bättre gnista.. fick ju faktiskt gnista efter mycket arbete men direkt man satte dit tändstiften i motorn och drog runt lite så var gnistan död..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Sådär.. nu är problemet med att starta motorn löst.. nu har jag till och med kört bilen.. men har ingen koppling så var tvungen att rulla igång bilen på ettan och köra på den växeln.. har lagt upp lite filmer på hemsidan

http://Adjuun.webhop.net/austin

tyvärr så filmar min digitalkamera bara i .mov alltså är det quicktime som behövs.. men finns ju att laddas ner så..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Fick äntligen bilen att rulla och det var dags för besiktning.. när jag hade hunnit köra 1km så rasade avgassystemet och kopplingen slutade att fungera.. så då var man tillbaka på ruta ett igen..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar