Rostlagning/reservdelar

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
hultarn
Inlägg: 221
Blev medlem: 9 augusti 2008 kl. 21:28
Ort: Öland!

Re: Rostlagning/reservdelar

Inlägg av hultarn »

Jag köper i stort sett enbart originalplåt och det från Somerford, en firma som jag handlat av i många år och aldrig gjort mig besviken! (till skillnad om andra engelska som nämns här,....)

Visst kostar originalplåtarna mer, men när skärmhelv-et inte passar med den förb---e A-plåten... då är det inte kul att ha sparat ett par hundra kr...

Original = British Heritage Trust

Tips: du får säkert räkna med att byta plåten uppe under vindrutan också, där brukar det bli kexigt (särskilt höger sida) och det syns ofta inte förrän skärmarna är borttagna. De är inte dyra men sköna att ha när den nya skärmen ska passas in. Nummer 86 + 87 på bilden:
http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/in ... &chapter=1
Det sitter även en motsvarande under nummer 52 + 70, men de är lätta att buckla till själv.

Lycka till!
Morris 850 -65
Mini 1000 -75

Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70

XJR -98
Carolineflyckt
Inlägg: 8
Blev medlem: 15 maj 2008 kl. 21:03
Ort: Söderhamn

Re: Rostlagning/reservdelar

Inlägg av Carolineflyckt »

hultarn skrev:Jag köper i stort sett enbart originalplåt och det från Somerford, en firma som jag handlat av i många år och aldrig gjort mig besviken! (till skillnad om andra engelska som nämns här,....)

Visst kostar originalplåtarna mer, men när skärmhelv-et inte passar med den förb---e A-plåten... då är det inte kul att ha sparat ett par hundra kr...

Original = British Heritage Trust

Tips: du får säkert räkna med att byta plåten uppe under vindrutan också, där brukar det bli kexigt (särskilt höger sida) och det syns ofta inte förrän skärmarna är borttagna. De är inte dyra men sköna att ha när den nya skärmen ska passas in. Nummer 86 + 87 på bilden:
http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/in ... &chapter=1
Det sitter även en motsvarande under nummer 52 + 70, men de är lätta att buckla till själv.

Lycka till!
Okej, tack så mycket för tipsen! :) //Carro
Austin mini 1000-76
Skriv svar