bulten08 skrev:hoppas du har kollat efter oljeläckage det är väldigt vanligt nyare saabar att det läcker ut olja mellan toppen och blocket samt att vid 15000 mil brukar turbo haverera pga bla för dålig vevhusventilation men det finns en ombyggnad sats så blir det bättre, samt att vissa brukar börja låta fan om kamkedjan vid 15000 mil. men förhoppningsvis har du ett bra exemplar.
/marcus
Vevhusventilationen är uppgraderad till senaste varianten, kamrem/kedja byttes vid 11000 mil om jag minns rätt.
Närmast på underhålls-schemat står olje- och oljefilterbyte.
/M
/Mazze
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Det största problemet är tyvärr svårt att åtgärda å det är ju att det är en SAAB.
lev väl Mazze mvh Ola
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Ola skrev:Det största problemet är tyvärr svårt att åtgärda å det är ju att det är en SAAB.
lev väl Mazze mvh Ola
Har också alltid haft svårt för SAAB...ända till jag ägde en. Skulle kunna tänka mig att göra det igen men bara om det är en V4 från 66-68, härligt med frihjul och rattväxel....
Jag fick hem min vinterbil i morse:
[bild]http://www.thepoodle.se/pix/lr10901[/bild]
Lovar att jag ska göra mitt yttersta för att hålla henne borta från forumet
Ha ha, klassisk engelskman, kan väl inte vara så farlig att nämna på detta forumet.
Snyggt med gardiner och allt.
Finns det något som kan stoppa en sådan pjäs?!