Inköp av elhärva

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Inköp av elhärva

Inlägg av Drutten »

Jag försöker dröna ut vilken kabelhärva jag ska köpa till "sessan"...

Det jag tycker är svårt är att jag har den där 76-syndromet att ta hänsyn till. Hon är tillverkad feb 76 och hittills har jag köpt delar som det vore en 76:a men nu när elsystemet närmar sig vet jag inte riktigt in eller ut?!!? :x

Enligt mina slutsatser har jag en MK4 men den karossen verkar ju finnas i hur många årsmodeller som helst, likaså MK3. Så ska jag då köpa en härva till en MK3:a?? Autosparks har bra info om sina härvor men finns det 2 val är det 1 för mycket för mig. Vad skiljer på dessa MK3-4-system? Är någon här insatt och kan förklara och reda ut detta? Är det backlysen eller nåt sånt som kan dras i efterhand??

Köper jag MK3-systemet får jag hela (bak och fram) för £ 135. Köper jag MK4-systemet blir det genast dyrare men får bara främre härvan. Men behöver man MK4 då jag har en tidig 76:a?? JA FÖRVIRRNINGEN ÄR TOTAL.

Tilläggas ska att jag även ska byta varenda liten kabeljävel i bilen eftersom kabelbrott (=>elfel) efter renoveringen är sånt som gör att jag kommer läggas in på psyk... :lol:
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Inköp av elhärva

Inlägg av dizapear »

Ta reda på chassinummer och skicka till Minispares. Dom borde reda ut vilken härva du skall ha. Det är ju inte lätt att reda ut själv :wink:
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Inköp av elhärva

Inlägg av Drutten »

dizapear skrev:Ta reda på chassinummer och skicka till Minispares. Dom borde reda ut vilken härva du skall ha. Det är ju inte lätt att reda ut själv :wink:

Kan man göra så?? Det vore ju jättebra. Har dock skrivit en fråga om bromssystemet men ej fått svar... men jag har ju tid på mig (för tillfället iaf).... Tack för tipset
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Inköp av elhärva

Inlägg av John Doe »

På just -76:orna så har enligt miniresource.com:
"In 1976, the mark 4 Mini is introduced."

Bästa tycker jag är att du mailar autosparks då dessa är snabba att svara på frågor =) Bara säg att bilen är proddad i början utav -76 samt ge dem chassinr så löser det sig nog!
Skriv svar