Vad är S-fälgar värda.

Däck och fälgdiskussion
King Nuffield
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 november 2009 kl. 17:15
Ort: Nyköping

Vad är S-fälgar värda.

Inlägg av King Nuffield »

Som rubriken säger vad är 4st värda. Har blivit erbjuden 4st av en bekant och han vill inte säga vad han vill ha.
Kom med ett bud säger han. Vad är skäligt? Man vill ju inte skammbjuda.De är i bruks skick. Behöver snyggas till.
Någon som vet? Tacksam för svar.
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: Vad är S-fälgar värda.

Inlägg av timppa »

Kan inte ge dig nån prishjälp tyvärr men tänkte bara påpeka för säkerhetsskull att såvitt jag fått höra är att det finns 2 varianter av dessa. De normala och sedan Reverse varianten. De normala är mycket dyrare/ovanligare än Reverse. Så var säker på vad det är för några innan man ger pris är bra ide.

Satte ihop en jämförelsebild som du hittar nedan. Reverse i hörnet och sedan de normala. Skillnaden är att på reverse är själva navet längre in. Har en uppsättning av de vanliga liggande men kan tyvärr inte ta några mått för stunden. Men vill minnas Reverse är även lite bredare.

Bild:
http://www.timppa.se/jobb/cooper_s_falg.jpg
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Vad är S-fälgar värda.

Inlägg av Manne »

Reverse är inga S-fälgar utan för trumbromsbilar som ville ha S-look. För att köra med S-fälgar på en trumbromsbil krävs spacers eller trummor med inbyggd spacer. Jag sålde en omgång Reversefälgar på Tradera för ca 1 år sedan och fick drygt 2000:- för dem, de var i bedrövligt skick...

/ M
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
King Nuffield
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 november 2009 kl. 17:15
Ort: Nyköping

Re: Vad är S-fälgar värda.

Inlägg av King Nuffield »

Ok så om det är äkta S-fälgar så är 500:- en bra affär då? Eller är det för snålt av mig? Med tanke på att man kan få 2000:- för dåliga reverse.
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Vad är S-fälgar värda.

Inlägg av Manne »

King Nuffield skrev:Ok så om det är äkta S-fälgar så är 500:- en bra affär då? Eller är det för snålt av mig? Med tanke på att man kan få 2000:- för dåliga reverse.
Svårt att värdera, inte säkert att S-fälgar är mer värda. Om man kollar på Ebay UK så är nog S-fälgarna vanligare än Reverse. Oavsett så är väl 500:- ett bra pris men som sagt så behöver du spacers om du inte har S-bromsar. Här har du skillnaden i offset på dem...
http://www.dsnclassics.co.uk/mini-tech-reverserim.html
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Tulka
Inlägg: 513
Blev medlem: 4 maj 2008 kl. 20:42
Ort: I Roslagen

Re: Vad är S-fälgar värda.

Inlägg av Tulka »

Skicket varierar.Många(Dom flesta??) har gått hårda mil i rally och på bana så de har blivit skeva. Sätta på bak på en bil och snurra? Max 1 eller 2 mms kast så det inte blir Flintabil? Konorna bakom hjulmuttrarna kan också vara kvaddade av för hård åtdragning.Finns två sorter av S-fälgar,3,5" och 4,5" breda.Tänk på att dom snart är femtio år gamla så dom bör synas noga.

Tulka
Skriv svar