6X13" Sportspac fälgar

Däck och fälgdiskussion
Niobium

6X13" Sportspac fälgar

Inlägg av Niobium »

Hej Minivänner.



Föregående ägare av min bil lekte trottoarsurfare på grovhuggna stenkanter, något som jag blev varse om när jag skiftade plats på fälgarna. Letar nu efter två Sportspac fälgar, har inte hittat någon på skroten än, men kanske någon härinne kan tipsa? Helt nya kostar de "äkta" ca 1750 st från minispares, fanns även replika kopior för runt 1000kr st. Någon som har liggandes som inte är ojämna eller kantnaggade, skicket i övrigt är ovesäntligt, hör gärna av Er! :lol:
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

Tills vidare kanske det räcker med att balansera hjulen? Kolla även vad det kostar att reparera fälgarna.



PS. Enligt förra ägaren av din bil kostade fälgarna 15000kr! :roll: :D
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Niobium

Ägare

Inlägg av Niobium »

Jadu Mazze, den förra ägaren var en djävla lögnhals som inte visste något, den dåliga lacken fram på vänster flank var pga en krockskada har jag kollat upp nu, inget farligt dock förutom att jag får fixa det själv.



Ett Sportspac är ju sällan bara fälgarna, de innefattar avgassystem, sportchassiet med Koni Red dämparna, utökade klockor på panelen och säkert mer detaljer än den runda snygga växelspaksknoppen som ingick i oäkta valnötsbeläggning på aluminium och dito träimitation på ratten... ;)



Nä fy sjutton för säljare som inte vet skillnad på SRS och ABS!
Skriv svar