Designändringar

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

Designändringar

Inlägg av macaholic »

Hej
Jag har ingen mini ännu men har för avsikt att köpa en och då har jag funderat på följande designgrepp, även om jag tycker att minin är mer än väldesignad redan från början :)

Jag funderar på att kapa bort alla dropplister, de på taket, bakskärmar och framskärmar, skulle det rent praktiskt gå? Jag förstår att det är någon sorts samlingspunkt i dessa skarvar men svetsar man bara tillräckligt noga borde det väl fungera?
Förutom att ta bort dropplistorna funderar jag på att bredda både fram och bakskärmar i plåt liknande de som jag har sett att vissa har i plast.

På detta tänkte jag lägga lite candy-lack med mörkare partier runt den runda rumpan och övriga rundar partier.

Jag har sedan många år tillbaka närd en dröm om just en sån förändring, vad tror ni experter?

//Han i stan (verkstan)
Mini 1000 - 1975 - Vit
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Designändringar

Inlägg av crowan »

Att kapa bort lister är inget nytt, sök på deseemed mini på google så får du upp träffar där du ser hur det blir.

[bild]http://i.ebayimg.com/08/!BbEztGQ!Wk~$(KGrHqUOKiEEq4GG1r+GBKuSHsfBiQ~~_3.JPG[/bild]

Inte min bil på bilden, bara ett exempel på vad jag hittade.
clubman 1330
Användarens profilbild
macaholic
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 maj 2008 kl. 08:54
Ort: Uppvidinge
Kontakt:

Re: Designändringar

Inlägg av macaholic »

Jaså, det är andra än jag som fått den idéen :D
Det blir riktigt snyggt, tycker jag, men undrar just om man inte får vatten i dörrspringan ovanför dörrarna? När jag gjorde en sökning på "deseemed" såg jag faktiskt också att en del har valt att ha kvar just taklisten.
Riktigt snygg bil på bilden, skall spara bilderna för mitt eget projekt.
Skriv svar