Vanden Plas Princess 1100 (1300) -65

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vanden Plas Princess 1100 (1300) -65

Inlägg av minitokig »

hitta en billig uppställningsplats och spara som reservdelsbil.
och undvik in i det längsta att kapa sönder karossen!
jag kanske vill ha en dag....
som kompis till min Morris 1100 1962...
:)
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Vanden Plas Princess 1100 (1300) -65

Inlägg av minijanne »

Ja, men det är ju det där med taket :roll: jag vill ju ha soltaket på den "fina" som jag ska göra i ordning - om jag flyttar över bara soltaket så blir det ju ett halvstort hål i taket kvar - så det blir nog till att byta hela taket. Får väl gå på svetskurs...och köpa svets... :P
lalaw
Inlägg: 235
Blev medlem: 13 juni 2005 kl. 22:24
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Vanden Plas Princess 1100 (1300) -65

Inlägg av lalaw »

Vilka delar behöver du till den första?
Bakskärm kan då få kapa loss på någon av våra reservdelsbilar (morris 1100 och Mg1300) men de står på Gotland.
Jag tycker inte du ska slakta någon av dem.
Specifika VDP delar går ofta att hitta på engelska ebay och frågar man snällt så kan de ofta tänka sig att skicka till sverige.
När jag svetsade upp min Pappas VDP så gjorde jag det på 2 veckor och då var det trösklar, innerskärm, alla hjulhus, byte av bakram, bakramsinfästning.
Den bilen köpte jag för övrigt av Magnusson här på forumet.
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Vanden Plas Princess 1100 (1300) -65

Inlägg av minijanne »

Nä, det blir nog ingen slakt - det blir nog att plocka lösgodis (krom, inredning etc.)från den ena, bygga ihop en fin-fin bil (Projekt 1) och sen när den är klar får jag inventera vad som finns kvar på den andra och se vad som händer. Just nu ligger allt dock på planeringsstadium - jag får garage efter hjul och då ska dom in där, tills dess får dom tyvärr stå ute i kylan båda två, men dom har ju stått i 20 respektive 30, delvis ute, år så några månader hit eller dit spelar nog ingen roll.
Skriv svar