Bra besiktningsstation i Göteborg?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Jag tänkte fixa besiktning på kojan innan jag packar in den för vintern, men är lite osäker på vilken station jag skall åka till. Fick ett tips om en eller två olika i göteborg som är schyssta och som förstår sig på att vissa eldre bilar inte är lika besiktningsvänliga som en ny. Men jag kommer bara inte på vilken det är.
Partille eller Tagene?

Sen en liten ting till. Min bil svettas lite under motorn. Är det nåt de är gnälliga på eller? Kanske man skall ta en liten trasa o torka av innan man kör in på besiktningen?
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av Fekkeman »

Hallå!

Jag kan säga som så här att, när jag bodde i Gbg så tycker jag mig ha blivit bäst bemött på Mölndals samt Sisjöns station. Men det är helt och hållet beroende på vilken besiktningsman/kvinna du får och även lite hur du själv uppfattas av dem, låter konstigt men så är fallet. Visar man stort intresse för sin bil så får man oftast en bättre bedömning är min uppfattning. I mitt tycke skall man alltid undvika Tagene då jag bara har dåliga erfarenheter därifrån, både genom jobbets och min privata bil (andra kanske är jättenöjda där men inte jag). Partille och Aröd har jag ingen erfarenhet av. Hoppas du fick lite hum om det.

/Robban

Kommer du åt så kan du ju torka av den, läckande bilar tycker ingen om.... :)
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av Manne »

Kungsbacka är ju inte riktigt Göteborg men brukar vara stjyssta, dessutom bjuder de på kaffe. Bra om man har tid på morgonen :)

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av John Doe »

Manne skrev:Kungsbacka är ju inte riktigt Göteborg men brukar vara stjyssta, dessutom bjuder de på kaffe. Bra om man har tid på morgonen :)

/ m
Alla stationer har ju detta kaffeblask som det bjuder sina kunder på! :shock:
Eftersom att monopolet ska upphöra för bilprovningen så har deras anställda fått åka på charmkurs för att behålla deras kunder så om man tycker att deras anställda uppför sig med påklistrade leenden så är det bara för att få behålla dig som kund :mrgreen:
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av dizapear »

Fekkeman skrev:Hallå!

Jag kan säga som så här att, när jag bodde i Gbg så tycker jag mig ha blivit bäst bemött på Mölndals samt Sisjöns station. Men det är helt och hållet beroende på vilken besiktningsman/kvinna du får och även lite hur du själv uppfattas av dem, låter konstigt men så är fallet. Visar man stort intresse för sin bil så får man oftast en bättre bedömning är min uppfattning. I mitt tycke skall man alltid undvika Tagene då jag bara har dåliga erfarenheter därifrån, både genom jobbets och min privata bil (andra kanske är jättenöjda där men inte jag). Partille och Aröd har jag ingen erfarenhet av. Hoppas du fick lite hum om det.

/Robban

Kommer du åt så kan du ju torka av den, läckande bilar tycker ingen om.... :)
Va bra att du tycker att Mölndal är bra. Inte så långt dit. kanske man skall ta det på lördag morgon då?
Torka av tråget först bara. och ställa ner förgasarn :lol:
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
lennie
Inlägg: 194
Blev medlem: 29 augusti 2006 kl. 18:20
Ort: Kiruna

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av lennie »

Jag Rekomenderar partille. Slutar oftast att vi pratar om allt annat än bilen jag besiktar. Finns en koja antusiast där som verkar väldigt trevlig.
Användarens profilbild
nalle71
Inlägg: 91
Blev medlem: 5 november 2007 kl. 10:43
Ort: Nynäshamn
Kontakt:

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av nalle71 »

min egna erfarenhet av mölndals besiktning är skit.
Jag kom in där med min första koja för 14 år sedan & den var helt nyrenoverad så skulle besiktningsmannen bara hitta fel.
Han tog i som ... med rosthammaren & buklade in trösklarna, han lyckades slå hål mitt på en helt ny golvplåt.
Sedan tog han i med en kofot för att kolla glapp i framvagn & lyckades att flytta bilen på liften .
Då fick jag nog & åkte till tagene & fick en besiktningsman som körde koja som viste vad han gjorde.
Har hållt fast vid tagene tills jag flyttade från mitt kära gamla göteborg.
cca112
Inlägg: 40
Blev medlem: 21 juli 2009 kl. 20:09

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av cca112 »

Undvik Aröd, men enligt mig är Partille klart bäst. De godkänner det mesta och är trevliga att ha att göra med.
Hoppas det gick bra på besiktningen och grattis till den nya Minin. Brrrrrrrrm 8)
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Bra besiktningsstation i Göteborg?

Inlägg av Fekkeman »

nalle71 skrev:min egna erfarenhet av mölndals besiktning är skit.
Jag kom in där med min första koja för 14 år sedan & den var helt nyrenoverad så skulle besiktningsmannen bara hitta fel.
Han tog i som ... med rosthammaren & buklade in trösklarna, han lyckades slå hål mitt på en helt ny golvplåt.
Sedan tog han i med en kofot för att kolla glapp i framvagn & lyckades att flytta bilen på liften .
Då fick jag nog & åkte till tagene & fick en besiktningsman som körde koja som viste vad han gjorde.
Har hållt fast vid tagene tills jag flyttade från mitt kära gamla göteborg.

Man får väl hoppas att det händer saker och ting på 14 år. Drog han i från källaren med hammaren för att komma igenom golvet eller? annars skulle du nog reklamerat den plåten....

/Robban
Skriv svar