Gränsvärde CO-halt??

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Mimmi
Inlägg: 38
Blev medlem: 23 maj 2007 kl. 14:50
Ort: Tyresö

Gränsvärde CO-halt??

Inlägg av Mimmi »

Besiktigade i dag.

Och det gick bra 8) 8)

Men jag har en fråga. Förra gången jag besiktigade hade jag råkat skruva CO:n åt fel håll. Den låg på "all time high". Men killen skruvade ner den åt mig till 4,5. Jag puttrade hem med en väldigt vresig motor och skruvade in resten så att bilen går bra. Jag rörde inte skruven för munstycket. Det innebär ju att CO:n fortfarande låg på 4,5. Alltså inga problem.

Förra gången jag besiktigade var gränsvärdet 5,5 så då hade jag marginal. Nu står det att det är 4,5 så jag ligger precis på gränsen.

Har gränsvärdet ändrats eller står det fel i pappret.

(Killen som besiktigade min bil verkade vara ny och rätt ung så i början fick han handledning och innan vi var klara hade han talat om att jag hade en jättehäftig bil ungefär 10 gånger :D ...och han har ju rätt :mrgreen: :mrgreen: )

//Camilla
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Gränsvärde CO-halt??

Inlägg av Litenmentuff »

är det inte så att om man skruvar upp tomgången så blir co halten också förhöjd? så även om man inte rör munstyckets justering kan man få hög co om man justerar tomgången så reagera min camaro iallafall.

blev bara nyfiken.. någon mer insatt kanske vet?
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Johan Å
Inlägg: 29
Blev medlem: 28 januari 2008 kl. 19:46

Re: Gränsvärde CO-halt??

Inlägg av Johan Å »

Tidningen Klassiker skrev för ett antal nummer sedan att SBP hade smygsänkt värderna.
Johan
Skriv svar