knacka ut liten buckla på bakskärm hur göra?

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

knacka ut liten buckla på bakskärm hur göra?

Inlägg av Litenmentuff »

ohoj va på bio i solna på råsundavägen igår med lilla kojjan igår och självklart har nån fåne till AIK:are sparkat på min bakskärm och bucklat den. :( (anledningen är nog att det sitter ett HIF märke som hängde med bilen när jag köpte den och det lustiga va att jag skojja om att detta skulle hända precis innan det hände ) nog om det blir sur bara jag tänker på det.

lyckades putsa bort "skomärket" så det blev inga repor kvar efter man putsat dock en liten buckla tyvärr. så nu undrar jag hur svårt är det att knacka ut bucklan innefrån och hur går man tillväga på bästa sätt.?

Värmer man upp plåten så den bli "mjuk" sen tar en hammare och knackar försiktigt..?
bör man ha någon som håller en planka eller nått på utsidan så man inte får en "utåt" buckla när man bankar.?

någon som gjort nått liknande förut. buklan är lätt att komma åt innefrån bilen så därför jag vill försöka åtgärda.

tips å råd från kunniga tack!
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: knacka ut liten buckla på bakskärm hur göra?

Inlägg av minijanne »

Fan vad tråkigt :cry: - man ska aldrig ha klubbmärken på bilen! :|
Köp en winerlängd och åk till närmaste lokala plåtslagare :D
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: knacka ut liten buckla på bakskärm hur göra?

Inlägg av G13B »

såg bosse bildoktorn limma fast en "krok" med smältlim och sedan körde han lite med glidhammare som han krokade fast i den fastlimmade kroken
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Re: knacka ut liten buckla på bakskärm hur göra?

Inlägg av johan_palm »

Är det en mjukkant på bucklan?
Är det det så är det lugnt att få ut den. Är det skarpa kanter så är det risk för lackskador som följd när du trycker tillbaka bucklan...
Provat att massera ut bucklan med tummarna? brukar funka bra...

Kanske ngn som har ngt bra förslag men det där med att slå tillbaka den är också en risk.. med utåtbuckla istället som följd m.m. om du inte har ngt bakom men det är inte heller så lätt alltid...
hockne
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 juni 2008 kl. 06:14
Ort: Vallentuna

Re: knacka ut liten buckla på bakskärm hur göra?

Inlägg av hockne »

Hoppa inte på en Aik:are ;) :twisted:
Jag tror mera på att det va en dif:are som är sur efter som det går så dåligt för dom ;)
Mvh/ Fredrik
Skriv svar