Låsbultarna...

Däck och fälgdiskussion
Andykidden

Låsbultarna...

Inlägg av Andykidden »

Lite kul... Men hur f*n får man loss dem ?



Har iofs inte kollat så mycket på det.. Men det är sådana som ser ut som en platt skruvmejsel längst ut (ett spår liksom). Och är helt runda i övrigt. Vad skall man ha för verktyg för att få loss dem? Jag tror inte att jag har det iaf...



Lite hjälp? ;)
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av makervall »

I vanliga fall så får man med en specialhyllsa när man köper låsbultarna...

Men om du inte fick det så antar jag att du får fråga där de är köpta.



//Magnus
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Sant.



Man när jag köpte hela bilen satt det fälgar på och jag tänkte inte på att jag ville ha loss dem. Men får väl försöka kontakta honom.



Ingen som vet hur verktyget skall se ut?
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Andykidden skrev:Sant.



Man när jag köpte hela bilen satt det fälgar på och jag tänkte inte på att jag ville ha loss dem. Men får väl försöka kontakta honom.



Ingen som vet hur verktyget skall se ut?


Det ligger en hylsa i domkraftspåsen om du har tur!!! :wink:
Går det så går det!!
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

annars kan man ta en mindre hylsa och vålda på den med en slägga, sen är de bara att skruva bort den med spärrskaftet :)
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Det ligger faktiskt en hylsa i påsen, men jag fattar inte hur den skall användas. Den går inte på.. är det normalt? Eller skall något bort på den deln som ser ut som en platt mejsel?
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

Det låter som om själva plåtkåpan sitter kvar på låsmuttern. Det ska finnas en plasthylsa som du använder för att få bort den kåpan (som har ett spår). När kåpan är borta ser du hur resten ska användas.



Annars får du höra av dig så fixar jag bilder. :)
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Tror jag fattade nu :) Skall kolla det senare, tror jag har någon plastsak liggandes i påsen ;)
Skriv svar