Ny hemsida! Kom o kolla..?

Visa upp din bil och läs om andras projekt
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

Nu har jag gjort en ny hemsida. Tröttnade på alla reklam-grejer på gratis-sajten jag gjorde först. Så nu har jag betalat för ett domän med Webhotel och gjort en ny sida om mitt projekt.
Adressen är: www.varstingen.se
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
jonas
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 23:36
Ort: Södertälje

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av jonas »

Tjeer!

Kikade in på sidan, sjysst vet ja!
Får göra ett återbesök vid senare tillfälle å läsa lite mer när ögonen är lite piggare :mrgreen:
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

Tackar för det! Nu har jag provkört bilen för första gången efter renoveringen. Och det vart ju bra! Över all förväntning!
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

Gjorde avgaskontroll och ljusinställning i går. Tänkte göra ett bromsprov med, men verkstan jag kontaktade för det skulle ha 500 plus moms pr. påbörjade timme. Så jag gick till citroën-handlaren brevid mig och fick gjort allt för en påse bullar. Tycker det är värt det. Avgaserna började på strax över 6 i HC-värde. Efter lite skruvande på förgasarn gick den ner till under 2 8) Ljusinställning var inga problem. Men jag får ta bort ögonlocken inför besiktningen. SBP gillar visst inte ögonlock som sticker ut.

Annars har jag uppdaterat lite på sidan. Bl.a. med en gästbok.
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
cmmmm
Inlägg: 127
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 20:12
Ort: Vassmolösa

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av cmmmm »

jag hade ögon lock på min koja dock med mjuk gummi kantlist på ögonlocken då gick det bra i besiktningen
Mvh Carl-Martin
Tomba
Inlägg: 57
Blev medlem: 24 juni 2008 kl. 19:26
Ort: Ljungby

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av Tomba »

Jag hade mina på.
Besiktningsmannen tittade till både två och tre gånger, muttrade något om att de stack ut lite men kom fram till att det inte var någon fara.
Har sålt min Bil :(
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

I tisdags var kojan på reg-besiktning. Gick jättebra och skyltarna är på väg nu. Skall skruva dit dom till helgen och åka lite :D
Kolla hemsidan, så ser ni några bilder :wink:
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av minitokig »

Grattis! :D
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

I går åkte jag till Ljungyb för att hämta kojan. Skyltarna skickades i onsdags från Transportstyrelsen och borde vara framme dagen efter som A-post. När jag väl kommer ner och kollar mitt postfack är det helt tomt. HELT, HELT tomt! Inte ens reklam. Så nu kommer frågan om någon har varit i mitt postfack...

Det här förstörde hela min helg. Hade ju sett fram emot att åka runt lite för första gången i kojan...
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av MinMorris »

dizapear skrev:I går åkte jag till Ljungyb för att hämta kojan. Skyltarna skickades i onsdags från Transportstyrelsen och borde vara framme dagen efter som A-post. När jag väl kommer ner och kollar mitt postfack är det helt tomt. HELT, HELT tomt! Inte ens reklam. Så nu kommer frågan om någon har varit i mitt postfack...

Det här förstörde hela min helg. Hade ju sett fram emot att åka runt lite för första gången i kojan...
VAD TRIST! Jag lider med dig...
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av Hylsan »

surt... säkert nån BINI-förare som vill försöka få en bättre bil ;)

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

Hylsan skrev:surt... säkert nån BINI-förare som vill försöka få en bättre bil ;)

/Hylsan
Hehe! I dag verkar det dock som att allt har löst sig :mrgreen: . I går ändrade jag adress i Folkbokföringen(många tack E-legitimation). Och idag ringde jag till Transportstyrelsen och fixade med nya skyltar. Fick prata med världens tråkigaste(men trevligaste) dam som ordnade med ny adress, nytt reg-bevis, tillfälligt skattemärke och nya skyltar. Allt utan kostnad! Bravo och hurra för Transportstyrelsen! Synd jag inte fick med mig namnet på hon jag pratade med. Hon förtjänar en blomma :P
De nya skyltarna kommer senast på torsdag, så då blir det ännu mer roligt.
Såg förresten en koja på Statoil i Nybro idag. En grön liten fin en. Såg inte så mkt av den, men det var nog en nyare(Rover). Men min favorit, en tjej i Lindsdal, har flyttat. Nu står det hemska Volvosar på utsidan i stället.
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Ny hemsida! Kom o kolla..?

Inlägg av dizapear »

I förgår hämtade jag kojan :D Var som en liten unge i bilen på väg hem från Ljungby. Så alla som bor i Kalmar/Nybro kan säkert se den på vägarna framöver 8)
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Skriv svar