Stolar för någon "lite över medellängd"

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Krillesew
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 oktober 2008 kl. 19:56
Ort: Göteborg

Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av Krillesew »

Hej
Skulle vilja ha lite roligare stolar till min 72:a än originalstolarna som inte är så kul. Har kollat lite på cobra-stolar, men fick syn på den här texten: passar till dom som är av normallängd eller mindre. Då blev jag lite fundersam :shock: , eftersom jag är 192 cm o släpar runt på ca 100 kg. Är det är någon i ungefär samma storlek som hittat en hyfsat bekväm stol? Att jag började kolla på cobra stolar beror på att jag gärna vill ha en stol som inte kräver för mycket ombyggnad utan är enkel att få dit.

Hälsningar
Krillesew
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av bulten08 »

jag är inte är inte över 190 cm men har har en hel del kompisar och släkt som är det och de tycker att mina stolar är bekväma. De jag har är suzuki swift gti stolar i ena kojan samt mitsubishi evo 1 stolar i en annan och de är ganska lätta att montera speciellt swiftstolarna.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Krillesew
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 oktober 2008 kl. 19:56
Ort: Göteborg

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av Krillesew »

Tack för tipset! Behöver man göra någonting åt facken vid sidan av baksätet för att få stolarna på plats?
//Krillesew
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av bulten08 »

nej det behöver man inte göra men det bästa är flytta säkerhetsbältet in i själva lådan/facket tyvärr finns det inte nog ett fäste i din som det finns från -76 och framåt (tror jag), men man kan kanske göra ett eget fäste där och då får man bak sätet en bit till om man vill
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Krillesew
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 oktober 2008 kl. 19:56
Ort: Göteborg

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av Krillesew »

OK, det låter lite spännande. Tror du bilprovningen tycker nåt om man flyttar på dom fästena?
bulten08 skrev:nej det behöver man inte göra men det bästa är flytta säkerhetsbältet in i själva lådan/facket tyvärr finns det inte nog ett fäste i din som det finns från -76 och framåt (tror jag), men man kan kanske göra ett eget fäste där och då får man bak sätet en bit till om man vill
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av bulten08 »

dom har ingen koll på det och det finns ju kojor som har bältena monterade där original så ska inte va några som helst problem att besikta med dom där.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Krillesew
Inlägg: 28
Blev medlem: 19 oktober 2008 kl. 19:56
Ort: Göteborg

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av Krillesew »

OK, det låter bra. Å andra sidan så behövs väl mer än säkerhetsbälte om man krockar i en hundkoja, så om man flyttar fästet kan väl inte spela nån större roll
bulten08 skrev:dom har ingen koll på det och det finns ju kojor som har bältena monterade där original så ska inte va några som helst problem att besikta med dom där.
/marcus
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av bulten08 »

nej, helt rätt
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Stolar för någon "lite över medellängd"

Inlägg av MinMorris »

http://www.niksula.cs.hut.fi/~mdobruck/siililand/mini/diy/index.html

Den sidan gillar jag. Där står lite om allt DIY.
bläddrar man ner lite står där Fitting Metro seats into the Mini vilket kanske kan hjälpa lite?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Skriv svar